Zelfde reply adres voor meerdere users

Status
Niet open voor verdere reacties.

freesurf

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 nov 2006
Ik ben bezig met de installatie van een SBS2003 systeem en loop bij het instellen van de e-mail voor de clients tegen het probleem aan dat standaard wordt gemailed met het interne mail adres (mijndomein.local). Zodra naar buiten gemailed wordt zorgt de smtp er keurig voor dat het bericht naar buiten komt, echter het reply adres is onjuist.
Het is de bedoeling dat ik voor een groep gebruikers een gezamenijk reply adres meegeef, zodra ik dit echter in probeer te geven krijg ik de melding dat dit e-mail adres al bestaat binnen dit domein. Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?
Ik gebruik de pop3collector en smtp voor uitgaande mail. Het is niet de bedoeling dat iedereen zijn eigen extern-mail adres krijgt.
Alvast bedankt.

Ik ben bezig met de installatie van een SBS2003 systeem en loop bij het instellen van de e-mail voor de clients tegen het probleem aan dat standaard wordt gemailed met het interne mail adres (mijndomein.local). Zodra naar buiten gemailed wordt zorgt de smtp er keurig voor dat het bericht naar buiten komt, echter het reply adres is onjuist.
Het is de bedoeling dat ik voor een groep gebruikers een gezamenijk reply adres meegeef, zodra ik dit echter in probeer te geven krijg ik de melding dat dit e-mail adres al bestaat binnen dit domein. Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?
Ik gebruik de pop3collector en smtp voor uitgaande mail. Het is niet de bedoeling dat iedereen zijn eigen extern-mail adres krijgt.
Alvast bedankt.

Waarom is dat niet jou bedoeling?

Waarom is dat niet jou bedoeling?

Er zijn onvoldoende popboxen beschikbaar bij de provider, bovendien moeten de reply's centraal verwerkt worden zodat zeker is dat alle mail wordt behandeld.
Vanaf de centrale mailbox wordt vervolgens handmatig doorgestuurd.

Er zijn onvoldoende popboxen beschikbaar bij de provider, bovendien moeten de reply's centraal verwerkt worden zodat zeker is dat alle mail wordt behandeld.
Vanaf de centrale mailbox wordt vervolgens handmatig doorgestuurd.

okey op die manier. Ik heb op mijn werkplek iedere werknemer een eigen e-mail gegeven.
Dit heb ik gedaan omdat we willen dat iedereen zijn eigen post kan lezen.
Wat jij wil is dat persoonlijke post iedereen kan lezen. Ik weet niet of dit wel handig is.
Maar ik weet niet bij welke provider jij zit en of je bereid bent om te betalen voor je hosting.
maar ik heb mijn Hosting bij Hosting2go.nl

Maximum aantal subdomeinen Onbeperkt
Schijfruimte 1500 MB
Maximum toegestane bandbreedte 20000 MB/maand
Maximum aantal webgebruikers Onbeperkt
Maximum aantal databases 10
Maximum aantal mailboxen Onbeperkt
Mailbox grootte Onbeperkt
Maximum aantal mail omleidingen Onbeperkt
Maximum aantal mailgroepen Onbeperkt
Maximum mail autoresponders Onbeperkt
Maximum aantal mailing lijsten Onbeperkt
Maximum aantal web applicaties Onbeperkt
Geldigheidsduur Onbeperkt

en dit voor nog geen € 2,- per maand (€ 24,- per jaar)
maar ik kan je verders niet helpen sorry.
suc6

okey op die manier. Ik heb op mijn werkplek iedere werknemer een eigen e-mail gegeven.
Dit heb ik gedaan omdat we willen dat iedereen zijn eigen post kan lezen.
Wat jij wil is dat persoonlijke post iedereen kan lezen. Ik weet niet of dit wel handig is.
maar ik kan je verders niet helpen sorry.
suc6

De mail is geen prive mail maar zakelijke mail, voor prive mail kunnen werknemers eventueel hun eigen hotmail of wat ze ook maar willen gebruiken.
Het gaat om een verkoopafdeling die elk (achter de schermen) hun eigen klantenkring beheren, de postmaster verdeeld de werkzaamheden vanuit het bedrijfs e-mail adres (info@mijndomein.nl)
De werkplekken zijn niet persoonsgebonden en dat is ook de reden dat er geen gebruik gemaakt kan worden van eigen e-mail adressen (wisselende bezetting). Intern e-mailen is geen probleem dmv intern domein, iedereen heeft zijn eigen wsX@mijndomein.local, zodra er echter naar buiten gemailed moet worden moet dit natuurlijk uit hoofd van info@mijndomein.nl worden verstuurd.
Toch bedankt voor je suggestie, ik ben er helaas niet mee geholpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan