• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zelfde sheet afwijkend printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bowlingman

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2007
Hallo,
Ik heb op één en dezelfde sheet in cellen A1 t/m J25 en in cellen K1 t/m X25 gegevens staan.
Is het nu mogelijk om deze sheet zodanig af te printen dat pagina 1 met de cellen A1 t/m J25 "staand" en pagina 2 K1 t/m X25 "liggend" worden geprint.

Grtjs.
Armand

Uit de Helpfunctie van Excel:

De weergave Pagina-indeling gebruiken om de pagina's voor het afdrukken aan uw specifieke wensen aan te passen
Voordat u een werkblad met een groot aantal gegevens of meerdere grafieken gaat afdrukken, kunt u het werkblad in de weergave Pagina-indeling in een handomdraai aan uw specifieke wensen aanpassen en zo professioneel ogende resultaten creëren. Net als in de normale weergave kunt u de indeling en opmaak van de gegevens wijzigen, maar u kunt bovendien de linialen gebruiken om de breedte en de hoogte van de gegevens te meten, de afdrukstand wijzigen, kop- en voetteksten aan pagina's toevoegen of deze wijzigen, paginamarges voor afdrukken instellen, rasterlijnen, rij- en kolomkoppen verbergen of weergeven en schaalopties opgeven. Als u klaar bent met werken in de weergave Pagina-indeling, kunt u terugkeren naar de normale weergave.

Opmerking Hoewel de weergave Pagina-indeling onmisbaar is voor veel indelingstaken wanneer u gegevens wilt voorbereiden voor afdrukken, gebruikt u de weergave Pagina-eindevoorbeeld om pagina-einden aan te passen en de weergave Afdrukvoorbeeld om te bekijken hoe uw gegevens eruit zien wanneer ze zijn afgedrukt. Zie de onderwerpen Pagina-einden in een werkblad toevoegen, verwijderen of verplaatsen en Werkbladpagina's bekijken voordat u ze afdrukt voor meer informatie.

Ik heb de sheet op Pagina-Indeling gezet en geprobeerd om de ene pagina "Staand" en de andere "Liggend" te maken. Wanneer ik dat doe veranderen steeds de beide pagina's in de afdrukstand die ik selecteer.
Hoe moet ik dat dan juist doen.

Grtjs.
Armand

Ik ben bang dat ik mij vergist heb en dat het niet kan (met muisklikken in de menu's van Excel). Ik had die helptekst verkeerd ingeschat.
Wellicht zijn er met VB mogelijkheden, alleen daar heb ik geen verstand van. Er zullnen in deze sectie wel anderen gaan reageren, anderen die wel kennis van VB hebben.

In bijlage voorbeeldje voor verschillend afdrukken (ongetest)
Je reacties hoor ik dan wel.

Mvg

Rudi

Bijlagen

Tja Willem, het blijft een steeds weerkerend probleem:(:(

Mvg

Rudi

Ik dacht enkel dat er toch ergens een oplossing zou zijn om dit zonder een macro te kunnen doen, maar zal het verder maar zo laten.
Ik kan ook de gegevens mits kopieren en koppelingen plakken op een tywwede sheet zetten.
Nogmaals bedankt voor jullie moeite.
Voor mij mag de vraag als opgelost gezet worden.

Grtjs.
Armand

Laatst bewerkt:
Dat moet je even zelf doen want dat kunnen wij niet.

Mvg

Rudi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan