Zelfde thema voor alle programma's van Office 2007?

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Stel dat je een huisstijl wil ontwerpen die terugkomt in alle programma's van Office 2007.
Je zou dan bvb. een nieuw thema kunnen maken met de gewenste lettertypes en kleuren.
Maar hoe zorg je ervoor dat dit thema standaard gebruikt wordt in word, excel en powerpoint?
Moet je het opslaan onder de naam "Office" of "Kantoor" (dus thema dat genomen wordt als je niets doet overschrijven) of is er een manier zonder de bestaande thema's te wijzigen?

ja!

Hallo,

ja die manier is er maar die moet je niet vinden in de programma's zelf. wilt u even melden welke winows u hebt.
maar omdat u ook ofice 2007 heb ben ik er voor nu even vanuitgegaan dat u windows 7 heb.
klik op het bureaublad op je rechtermuisknop
klik op ''aan je persoonlijke voorkeur aanpassen''
klik op configuratiescherm (links boven)
klik op vormgeving en persoonlijke instellingen
in de onderste map staan al u vookeuren van lettertypen daar kunt ze ook veranderen.

als u daar niet uikomt kun u het ook nog in word 07 veranderen:
klik op start (in word 07)
klik op stijl wijzigen
kklik op als standaart instellen zo kan u uw letter typen ook veranderen maar dat is dan alleen voor word

Met Vriendelijke Groet,
Diederik

P.S. als u er nou nog niet uit kan komen mail me dan even.

wilt TS de lettertypen van Word/Excel documenten standaard zetten, dan moet je een sjabloon maken, en een snelkoppeling maken hiernaar zodat deze altijd wordt geopend.

Niet echt een antwoord op mijn vraag...
Een thema houdt namelijk meer in dan alleen het standaard letterype...
En ik bedoelde ook voor de ganse MS office zonder dat je in elke programma apart iets moet gaan doen.

En wat een standaard excel bestand maken betreft: dat kan door ze op te slaan als sjabloon met de naam "map" (of "book" in UK), in de XLSTART map, je hoeft hier niet met sjablonen te werken.

Ondertussen gehoord dat een administrator dat kan doen, via policies.
Maar hoe het vlot op een standalone PC kan, daar ben ik nog niet achter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan