zelfde verbinding op andere PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Berichten
2.170
Ik zit hier met een desktop PC die verbinding maakt met het internet via Planet ADSL-standaard. Nu is er een laptop bijgekomen die ik probeer te configureren zodat je daarmee ook het internet op kan. Geen thuisnetwerk, maar gewoon de kabel overzetten van desk- naar laptop.
Ik heb dus gewoon alle instellingen van de desktop overgenomen naar de laptop, maar krijg desondanks geen verbinding. Planet wil niet helpen omdat het om een tweede PC gaat, en dat wordt te duur natuurlijk....:(

Ik heb voor de verbinding met Planet dus een virtueel particulier netwerk. Echter, ik zie op de laptop wel dat de LAN-verbinding volgens mij niet in orde is. In de netwerkverbindingen staat: Bezig netwerkadres te verkrijgen...... Ik heb het vermoeden dat het daaraan ligt. Kan iemand mij helpen????
 
Hallo !

Moet toch kunnen !
Start - Uitvoeren _cmd.
Dan : ipconfig /release
Vervolgens: ipconfig -renew.
Krijgt de laptop nu een IP-adres toegewezen ?

Succes,

Harry.
 
Harry Snor zei:
Hallo !

Moet toch kunnen !
Start - Uitvoeren _cmd.
Dan : ipconfig /release
Vervolgens: ipconfig -renew.
Krijgt de laptop nu een IP-adres toegewezen ?

Succes,

Harry.

Dag Harry,

Niet gelukt. Na de renew blijft de cursor heel lang hangen onder C:\Documents and Settings. Vervolgens krijg ik de melding dat er een fout is opgetreden bij het vernieuwen van de interface. Kan geen contact met de DHCP server maken.
Hier zit t 'm dus wel in.
Herb je nog andere ideeen?
 
Kan zijn dat planet het mac-adres van je netwerkaart controleert
 
Hallo.

Wat voor type/merk modem wordt daar gebruikt voor de internet verbindig?

Staat het modem als bridge of router ingesteld? Dit kun je aan het ip adres zien dat de desktop pc krijgt/is toegewezen. start->uitvoeren->cmd->OK->ipconfig /all. copy en past de gegevens anders hier in het forum.

Groetjes Erik Rothuis
 
roto zei:
Hallo.

Wat voor type/merk modem wordt daar gebruikt voor de internet verbindig?

Staat het modem als bridge of router ingesteld? Dit kun je aan het ip adres zien dat de desktop pc krijgt/is toegewezen. start->uitvoeren->cmd->OK->ipconfig /all. copy en past de gegevens anders hier in het forum.

Groetjes Erik Rothuis

Hoi Erik,
Ik krijg nu een heleboel info in zwart scherm. Hoe past in dat in het forum? Ik kan het nl. niet, net als in WORD, kopieren en pasten....:confused:
 
Hallo !

Tja,

Voor zover ik weet (jarenlange planet-ervaring) legt Planet geen Mac-adres vast, zoals Chello.
Dus daar ligt het probleem niet.
Staat op de laptop de instelling "Automatisch een IP-adres toewijzen" wel aangevinkt ?

Zo ja, zou ik op de laptop even Winsockfix draaien: http://www.softpedia.com/get/Tweak/Network-Tweak/WinSockFix.shtml

Zolang je of de Desktop of de Laptop aansluit is de modem-instelling m.i. niet van belang, daar je op die desktop wel internet hebt.

Je kunt altijd nog een crosskabel gebruiken om eenvoudig toch een thuisnetwerkje te maken.

Succes,

Harry.
 
klik op het icoon links boven van het scherm, kies bewerken->markeren, markeer het stuk tekst dat je wilt copieeren. Daarnaa weer het icoon klikken, en bewerken->copieeren.
 
roto zei:
klik op het icoon links boven van het scherm, kies bewerken->markeren, markeer het stuk tekst dat je wilt copieeren. Daarnaa weer het icoon klikken, en bewerken->copieeren.


Gelukt. Moest effe eten ondertussen:


Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Eigenaar>ipconfig/all. copy

Fout: niet herkende of onvolledige opdrachtregel.

Syntaxis:
ipconfig [/? | /all | /renew [adapter] | /release [adapter] |
/flushdns | /displaydns | /registerdns |
/showclassid adapter |
/setclassid adapter [klasse-id] ]

waarbij geldt:
adapter Naam van de verbinding
(jokertekens * en ? toegestaan. Zie voorbeeld)

Opties:
/? Deze helptekst weergeven.
/all Volledige configuratie-informatie weergeven.
/release Het IP-adres voor de opgegeven adapter vrijgeven.
/renew Het IP-adres voor de opgegeven adapter vernieuwen.
/flushdns De DNS Resolver-cache leegmaken.
/registerdns Alle DHCP-leases vernieuwen en DNS-namen opnieuw
registreren.
/displaydns De inhoud van de DNS Resolver-cache weergeven.
/showclassid Alle voor de adapter toegestane DHCP-klasse-id's
weergeven.
/setclassid De DHCP-klasse-id wijzigen.

Standaard wordt alleen het IP-adres, subnetmasker en de standaardgateway voor
elke aan TCP/IP-gebonden adapter weergegeven.

Voor Release en Renew geldt dat als er geen adapternaam is opgegeven, de IP-
adresleases voor alle aan TCP/IP gebonden adapters worden vrijgegeven of
vernieuwd.

Voor Setclassid geldt dat als er geen klasse-id is opgegeven de klasse-id
wordt verwijderd.

Voorbeelden:
> ipconfig ... Informatie weergeven.
> ipconfig /all ... Gedetailleerde informatie weergeven
> ipconfig /renew ... Alle adapters vernieuwen
> ipconfig /renew EL* ... Elke verbinding waarvan de naam met
EL begint vernieuwen
> ipconfig /release *Con* ... Alle overeenkomende verbindingen vrij-
"Local Area Connection 1" of
"Local Area Connection 2"
 
Harry Snor zei:
Hallo !

Tja,

Voor zover ik weet (jarenlange planet-ervaring) legt Planet geen Mac-adres vast, zoals Chello.
Dus daar ligt het probleem niet.
Staat op de laptop de instelling "Automatisch een IP-adres toewijzen" wel aangevinkt ?

Zo ja, zou ik op de laptop even Winsockfix draaien: http://www.softpedia.com/get/Tweak/Network-Tweak/WinSockFix.shtml

Zolang je of de Desktop of de Laptop aansluit is de modem-instelling m.i. niet van belang, daar je op die desktop wel internet hebt.

Je kunt altijd nog een crosskabel gebruiken om eenvoudig toch een thuisnetwerkje te maken.

Succes,

Harry.

Ja, automatisch ip staat aangevinkt. Voordat ik Winsockfix draai, wil ik eerst evenb afwachten wat de optie van Roto te bieden heeft.
 
Je moet in het zwarte scher typen "ipconfig /all" zonder de " tekens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan