• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zelfde waarde onder elkaar

• Onderwerp starter Onderwerp starter jarik
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jarik

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2011
Beste mensen,

Ik hoop dat op deze vraag er wel mensen kunnen antwoorden:

Ik heb een blad binnen excel met bijvoorbeeld de volgende waardes:

200 borda
400 torda
200 corda
200 viola
440 harm
200 harmck
130 weeenum
40 wiessel
200 gegait

Ik wil nu vervolgens alle ''200'' waardes in blad 2 krijgen. Ze moeten onder elkaar komen wat dus vert. zoeken onmogelijk maakt. Daarnaast wil ik niet een draaitabel gebruiken omdat het bestand automatisch moet kunnen worden geupdate.

Is er iemand die kan vertellen hoe dit moet?

Bijvoorbeeld hiermee:
Code:
Sub Filter()

Application.ScreenUpdating = False
    [A1].AutoFilter
    ActiveSheet.[$A$2:$A$10].AutoFilter Field:=1, Criteria1:="=200*", _
        Operator:=xlAnd
    [A2:A10].Copy
    Sheets("Blad2").Select
    [A1].Select
    ActiveSheet.Paste
    Application.CutCopyMode = False
    Sheets("Blad1").Select
    Selection.AutoFilter
    Sheets("Blad2").Select
    [A1].Select
    Selection.AutoFilter
    [D1].Select
    Selection.AutoFilter
Application.ScreenUpdating = True
End Sub
of zoals hier beschreven

Bedankt! Ik krijg die VBA code alleen niet aan de praat. Ik heb hem in het tabblad van blad 1 gezet en vervolgens blad 2 gevuld met data en blad 1 leeggelaten. Ik heb sub filter () vervangen door workbook_open () zodat het script direct gaat kopieeren op het moment dat het tabblad wordt geopend. Maar dit werkt dus niet.

workbook_open () moet volgens mij in ThisWorkbook staan. Pas hem anders eerst eens aan als macro voordat je hem verplaatst.

Dat doet het ook niet. Is het de bedoeling dat ik deze macro in het tabblad hang waar al data in staat of kopieerd hij zelf de data uit tabblad 2?

Er gebeurd in ieder geval niks als ik heb in blad 1 onder de code zet en in blad 2 de gegevens heb staan.

Ik wil nu vervolgens alle ''200'' waardes in blad 2 krijgen. Ze moeten onder elkaar komen wat dus vert. zoeken onmogelijk maakt

Akkoord, vert.zoeken is niet de meest aangewezen functie in deze situatie, maar "onmogelijk" is overdreven, zie bijlage.

Bijlagen

!

Code:
Daarnaast wil ik niet een draaitabel gebruiken omdat het bestand automatisch moet kunnen worden geupdate.

toch met een draaitabel.

via een macro is deze waarschijnlijk wel te updaten!!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan