• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zelfde waarde op verschillende Tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Reco73

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2013
Hallo

Ik loop vast en weet even geen oplossing in Excel wie kan mij weer op weg helpen.....

Ik heb 2 Tabbladen

Op het 1e Tabblad staan alleen maar vaste gegevens

Het 2e Tabblad is een soort zoek machine dat uit Tabblad 1 gegevens verzameld doormiddel van een code ( bijvoorbeeld V0001)
Als ik in het 2e Tabblad V0001 in type zie ik de juiste gegevens uit tabblad 1, dat is geen probleem.

Waar ik tegen aanloop en niet voor elkaar krijg is dat als ik in Tabblad 2 V0001 in typt geen aanduiding ( Bijvoorbeeld een Kleur) kan geven in Tabblad 1 bij V0001
Ik zou namelijk willen dat in Tabblad 1 de cel verkleurd bij de juiste V nummer dat in Tabblad 2 wordt ingegeven

Is hier een oplossing voor ?

Zeker wel. Kijk maar eens bij voorwaardelijk opmaak.

Succes ermee.

Meer assistentie nodig? Plaats dan een Excel voorbeeldje.

Hoi AlexCEL

Bij deze een voorbeeld van het Excel bestand.

Ik wil dat als je bij Tabblad oproeplijst in House onder het ID Nummer V0001 in typt dat dan bij Tabblad Meetgereedschap in de rij van V0001 bij kolom AT Reco (J3) een kleur krijgt.

De V nummers moeten altijd met elkaar overeen komen in de beide tabbladen
De V nummers lopen uiteindelijk op van V0001 naar V0500

Ik hoop dat je hier voor een oplossing weet

Alvast bedankt

Bijlagen

Zie bijlage. Ik heb VO ingesteld zodat de hele regel groen wordt als het V-nummer voorkomt in "oproeplijst in House", begreep niet zo goed welke kolom je bedoelde.

De regel vindt je onder Start > Voorwaardelijke opmaak > regels beheren. Hier kun je eventueel ook het e.e.a. aanpassen dat het maar voor 1 kolom geldt.

Bijlagen

Code:
=AANTAL.ALS('Oproeplijst on Site'!A3:A26;A3)=1
Probeer het eens met deze voorwaardelijke opmaak formule

@AlexCEL

Het is gelukt, met een beetje aanpassen doet hij het nu zoals ik het wilde hebben.
Bedankt voor je hulp

@popipipo
Helaas werkte jou code niet.
Maar jij ook bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan