• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zelfde waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dennisjuhh

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2014
Hoi allemaal,

Ik probeer dubbele waarden in 2 kolommen te vinden. Nu is voorwaardelijke opmaak een uitgangspunt maar deze bekijkt ook de waarden in dezelfde kolom met elkaar. Als er dus 2 x 10 in kolom A staat , ziet hij dit ook als dubbele waarden en markeert hij deze. ik wil dat kolom A en B met elkaar worden vergeleken en dat dezelfde getallen worden gemarkeerd.

Ik ben ook bezig geweest met formules voor de voorwaardelijke opmaak maar deze pakt hij op de een of andere manier.

In de bijlage een voorbeeldbestand.

ATTACH]204620[/ATTACH]

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Peter,

Het probleem is dat de getallen niet altijd direct naast elkaar staan. In jou voorbeeld werkt het zodra dezelfde getallen naast elkaar staan. Dit is niet het geval.

Beste Peter,

Dat is wat ik bedoel, maar die functie had ik ook al gebruikt. Het probleem is dat hij de kolommen niet vergelijkt maar kijkt in de kolommen welke dubbel er instaan. Als er bijvoorbeeld 2 keer het getal 10 voorkomt in kolom A, markeert hij deze ook. Hij moet juist kijken of in kolom B ook 2 keer het getal 10 voorkomt.

Ik gebruik dit als afloopcontrole. Dus het kan zijn dat er 2 keer hetzelfde getal in kolom A voorkomt en maar 1 keer in kolom B. Het is dan de bedoelding dat 1 getal niet gemarkeert wordt. Bij deze functie dubbele waarden zou hij ze alle 3 markeren.

Ahha, duidelijk. Ben bang dat dit een klusje voor een VBA-expert is..

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan