Zelfde win op 2 schrijven op 1 comp.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Imod

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2003
Berichten
481
Is het mogelijk om op 1 computer met 2 schrijven 2x dezelfde Windows op te zetten?
De 2 schrijven zijn wel hetzelfde type maar niet even groot en van een ander merk.
Op schrijf 1 is een schone installatie gezet.
Deze wil ik ook op de 2e schrijf zetten.
Vraag 1 - kan dit - werk de WinXp dan ook op de 2e schrijf??(eventueel met Ghost)

Vraag 2 - Als ik WinXp (die niet actief is) eerst op een derde schrijf copieer/plak (alle bestanden incl. verborgen) en dan op de 2e schrijf zet door kopieren/plakken, werk de 2e schrijf dan ook zoals een normale Windows??
 
Je kunt wel windows op 2 schijven installeren. Beide installaties zijn dan wel onafhankelijk van elkaar en je moet bij het opstarten van de computer kiezen welke je wil gebruiken (dual boot).

Gewoon kopieren / plakken van de inhoud van een schijf naar een andere werkt in elk geval niet.
 
En als je de schone winXP met een Image prog overzet, hoe werkt dit dan met een andere schijf??
 
Ik weet het niet precies, maar omdat de andere schijf een andere schijfletter heeft ben ik bang dat het niet gaat werken. Bovendien moet de boot.ini van windows xp nog aangepast worden om ook naar de andere windows te kunnen booten.
 
Op die mùanier zal de PC steeds de Win-versie opstarten die het eerst in het Bios vermeld staat, dus als je wilt veranderen van versie moet je het bios induiken. Een andere en betere mogelijkheid is via een bootmanager (poals deze van Patition Magic) werken, deze maakt steeds slechts 1 versie zichtbaar, zoadat het systeem stabieler werkt, en je niet per ongeluk in de verkeerd win-versie bezig bent.

Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan