Zelfgebouwde computer start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oei, nee ik heb daar niets Aangesloten, er was geen aansluiting voor....
ik ga ook een nieuwe voeding kopen maar dat kan nog even duren
Ik hou jullie op de hoogte!

Succes met de aankoop, en weet je al welke misschien in dit geval even handig om te melden:thumb:

Ik dacht die be quiet, ik durf geen nieuwe meer uit te zoeken. :confused:
Welke zouden jullie me anders aanraden?

Vraag mij af welke bios versie op het moederbord zit.

Overigens kan een nieuwe buts voeding het gewoon doen, test hem in de oude PC.

Ik dacht die be quiet, ik durf geen nieuwe meer uit te zoeken. :confused:
Welke zouden jullie me anders aanraden?
Een XFX Core Edition van 550 of 650 W. Ik heb de 550 W versie in mijn computer, werkt tot nu toe prima. Let wel even op dat het de voeding is die een 80 plus bronze certificaat heeft.

BeQuiet is altijd goed. Ook een OCZ ModXstream 500 of 600 watt versie zou een goede zijn (ik heb zelf de 600 watt versie thuis).

Tijs.

Ik heb nu een bericht naar het bedrijf waarvan ik de voeding heb gestuurd, nu wacht ik op antwoord :)
Ook was ik (weer) iets vergeten te zeggen, als ik de aanknop indruk valt hij meteen weer uit, doe ik het nog eens gebeurt er niets.
Als ik de schakelaar achter de voeding omhaal en 10 seconden weer aanzet begint hij weer bij het begin....

@lange pier,

Ben het met je eens maar ts-er luistert niet helemaal goed is gefixeerd op de voeding misschien toch even jou idee proberen maar hij heeft geen systeemspeaker helaas maar de voeding in een andere pc is zeker een optie

Krijg zo bezoek van iemand die een andere voeding meeneemt, kijken of dat lukt.
@modag je hebt gelijk, :o maar wat kan het anders zijn? Ik klamp me nu vast aan die hoop :(

Hoi,

Lange pier had nog het idee om de nieuwe voeding in een andere pc in te bouwen als daar tenminste de mogelijkheid toe is. maar als er nu iemand komt met een andere voeding is dat net zo makkelijk ,begin dan nu zo kaal mogelijk dus moederbord en processor en kijk hoe dan gaat en dan steeds even uitbreiden. wel even je monitor op de onboard videokaart aansluiten;)

Check (met de andere voeding) zeker ook of de CPU koeler dan wél draait. Voor hetzelfde geld is die koeler doa (Dead On Arival).
Als de CPU koeler niet draait, dan valt de pc ook meteen uit.

Tijs.

Ik denk dat hik weet wat het is, het is zo stom dat ik het bijna niet durf te zeggen. :o
De koeling geeft 430 watt, doordat het een "slecht" merk is zou hij waarschijnlijk 400 watt geven.
In het boekje van het moederboord staat dat het moederboord 500 watt nodig heeft!
Dat gaat niet en hij valt dus uit.
Als ik een beetje logisch nadenk komt dat de CPU koeling niet werkt doordat het moederboord alle stroom zelf nodig heeft, en niets dus afgeeft.
Wat ik dan wel vreemd vind is dat de ventilatoren wel draaien, al is het maar voor even.
Heb geprobeerd te bellen met de plaatselijke dealer, maar die nam niet op, probeer het morgen opnieuw

Morgen? liggen ze allemaal in de stabiele knorhouding.:P

Als er niets op zit maakt het geen ... hoeveel watt die voeding is.

Das waar maar ik ga het toch proberen :)
Het staat in het boekje van het moederboord dat die 500 watt nodig is, en het moederboord laat ik er toch maar in zitten als je dat niet erg vind :)

Op de vraag welke biosversie erop zit nog geen uitkomst gelezen.

Bull, al staat het daar in, bord gebruikt hoogstens 20Watt met alleen de processor erin zonder dat windows draait.
Hoe eigenwijs kan men zijn.

Bios versie weet ik niet en geen idee waar ik t kan vinden.
Geen voeding onderweg, moet nog bestellen. (Het is geen groothandel...)

edit: stukje uit de specs:
Bios:
1. 2 x 64 Mbit flash
2. Use of licensed AMI EFI BIOS
3. Support for DualBIOS™
4. PnP 1.0a, DMI 2.0, SM BIOS 2.6, ACPI 2.0a

Laatst bewerkt:
@mcfreak, ga er maar vanuit dat je morgen nergens een voeding zal kunnen kopen, hoogstens bestellen via internet. Ik denk dat je die voeding dan op z'n vroegst op woensdag kan afhalen of op donderdag kan laten bezorgen.

Meestal zit er bij de systeemkast een speakertje bijgeleverd.
Weet je zeker dat je dit niet ergens hebt rondslingeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan