Zelfgebouwe pc vrij traag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik kwam net op een pagina waar ze 5 tools beschrijven en heb het programma 'Disk Wipe' geprobeerd, maar die geeft aan dat de systeempartitie niet mag worden geformatteerd.

gewoon windows opnieuw installeren en kies voor formatteren en niet snel formatteren

Dan moet ik meerdere opties waarschijnlijk over het hoofd hebben gezien, want ik heb maar 1 optie voor formatteren zien staan.

Hoe oud is de harde schijf die je hergebruikt hebt? Persoonlijk had ik voor een SSD gekozen en een i7 op het S1155 platform (goedkoper waardoor je wel een SSD erin kan stoppen).

Dit klinkt gewoon als een bottleneck bij de harde schijf, en dan helpt geheugen of de processor overclocken echt niet, deze zijn al snel genoeg.

De harde schijf die ik nu gebruik is iets ouder dan 2 jaar.

De computer is nu bezig met formatteren, maar dat duurt nog absurd lang. De geschatte tijd die nog nodig is staat na een uur bezig te zijn geweest op nog 55 uur.
Is het mogelijk de computer uit te drukken zonder schade aan te richten aan de rest van de hardware? Dan koop ik een SSD en een nieuwe HDD, want 55 uur word me een beetje te gek.

Hoi,

Ja hoor geen probleem je windows is toch al beschadigd met het formatteren. En als je een ssd koopt neem een samsung of adata liever geen ocz.

Ok, hartstikke bedankt voor de tips allemaal. Ik ga eens kijken of het me vandaag nog lukt, anders zal ik morgen het resultaat posten.

Een nieuwe harde schijf heeft al een hoop geholpen. Het loopt nu lekker vlot door, het scherm met het logo van Windows en de tekst 'Windows starten...' gaat naar mijn idee nog wat traag, maar misschien zijn mijn verwachtingen daarover iets te hoog.

In ieder geval bedankt voor de hulp allemaal!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan