Zelfgemaakte pc start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

mysterio33

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2010
Ik heb een nieuwe pc en heb hem zelf gebouwd .. alleen nadat ik alles heb aangesloten en op de knop druk gebeurd er niks..

Dit heb ik

Gigabyte 770 am3 moederbord
CPU Phenom X4 955
GPU HD 5850
Voeding OCZ 600 watt mod
500 GB Caviar Black
Kingston Value Ram ddr3 4 GB

Heb volgens mij alles aangesloten, alleen aan de OCZ zitten al 4 kabels standaard vast .. de 24 pin een 6 pin een 8 pin en een 4 pin heb de 4 pin alleen niet aangesloten. En de andere 3 wel .. en dan de mod kabels voor alle onderdelen ook aangesloten

Zelf heb ik de power switch ook goed gezet volgens de moederbord boekje.

Er gebeurd helemaal niks dus de fans gaan ook niet draaien of er brand geen lampje noem maar op. Heb de voeding aangesloten en ook aangezet maar er gebeurd niks?

-,-''

misschien werkt ie niet omdat je hem zelf hebt gemaakt...

Je kan een computer ook aanzetten met een schroefen draaier op moederbord eve zoeke

2144g1d.png

Waar het oranje rondje om heen zit, daar zitten je LED lampjes HDD lampje en je PowerSwitch en nog mee mischien..
daar moet je even met je scroevendraaier overheen, start dan je pc dan ligt het aan je pc zo niet dan zoeken we verder ;)

Tip: eerst even voordat je dat doet even de scroeven draaie ontladen even 3 seconde tegen bijv een ijzeren kachel aan houden.. ;)

[smallimg]http://www.ocinside.de/assets/mainboard/gigabyte_ga_ma770t_ud3p_part3_big.jpg[/smallimg]

Jouw moederbord, aan de zijkant zitten volgens mij deze connectors met die kleurtjes. Correct me if i'm wrong applefaq.

misschien werkt ie niet omdat je hem zelf hebt gemaakt...

Sjonge jonge typ dan gewoon helemaal niets...

Maar on topic.

Heb je afstandsbusjes gebruikt bij het plaatsen van je moederbord in je kast??
Heb je het spul gechecked alvorens het inbouwen?
Heb je toevallig een multimeter bij de hand, zodat je de voeding kan checken?

Wacht ik heb een fout volgens mij ontdekt .. ik had gekeken en zag dat de 2 fans die ik heb via molex gedaan heb in de molex aansluiting en had daar ook de 6pin van de videokaart erin gedaan (is ook molex dus had ik 2 molexen op elkaar gedaan en gezet in 1 molexaansluiting naar de voeding .. heb die van de casefans weggehaald en zat die van de videokaart er alleen aan ..

Alleen doen me 2 casefans het niet .. omdat ik 1 6pin met molex gebruik voor de hd 5850 en heb geen andere molex kabel .. heb wel een andere PCI E kabel die 6pin + 2pin is dit geprobeerd dus 6+2 pin (alleen die 6pin in videokaart gedaan en de 2pin los gelaten) en dan de molex kabel voor de casefans alleen gaat de computer dan niet aan??? omdat de 6+2 pin bedoeld is zkr voor een 8pin videokaart

Dus weer de 6pin molex in de videokaart gedaan en doet alles het wel alleen me casefans niet dus moet ik een 6pin PCI E kabel halen zodat ik dan me casefans wel kan aansluiten of niet.

En kan ik nu gewoon pcen zonder dat me casefans het doet .. op mijn oude pc zaten er ook geen casefans .. alhoewel ik dan morgen nieuwe 6pin kabel haal voor de videokaart zodat ik me casefans wel kan aansluiten

Dus 1 dag geen casefans gebruiken .. kan geen kwaad lijkt me of wel?

Nee, als het 6+2 pins is betekent dat dat ze voor beide kunnen werken aangezien ze anders ook gewoon een 8 pins aansluiting hadden kunnen maken.

Nee, als het 6+2 pins is betekent dat dat ze voor beide kunnen werken aangezien ze anders ook gewoon een 8 pins aansluiting hadden kunnen maken.

Ik had de 6+2 pin in de videokaart gedaan en dan dus 2pins losgelaten en dan die molex kabel voor de casefans gebruikt alleen ging die toen niet aan :confused:

Mijn vraag nu is kan ik gewoon gaan pcen zonder dat me casefans werken .. en dat ik dan morgen een 6pin pci e kabel ga kopen en dan me HD 5850 op een normale manier kan voeden en de casefans dan gebruik kunnen maken van de molex aansluitingen

Dus 1 dag op de pc zonder casefans kan geen kwaad of wel .. mijn oude pc waar ik nu op zit heeft geen casefans en nooit problemen mee gehad

Alhoewel ik niet snap waarom de PCI E 8pin (6pin+2pin) niet mij HD 5850 mee kan voeden dus dat ik 6pin in de videokaart doe en 2 los laat .. of zijn die alleen bedoeld voor een 8pin videokaart

[smallimg]http://www.ocinside.de/assets/mainboard/gigabyte_ga_ma770t_ud3p_part3_big.jpg[/smallimg]

Jouw moederbord, aan de zijkant zitten volgens mij deze connectors met die kleurtjes. Correct me if i'm wrong applefaq.

Klopt ;)

Mijn vraag nu is kan ik gewoon gaan pcen zonder dat me casefans werken .. en dat ik dan morgen een 6pin pci e kabel ga kopen en dan me HD 5850 op een normale manier kan voeden en de casefans dan gebruik kunnen maken van de molex aansluitingen

Dus 1 dag op de pc zonder casefans kan geen kwaad of wel .. mijn oude pc waar ik nu op zit heeft geen casefans en nooit problemen mee gehad

Alhoewel ik niet snap waarom de PCI E 8pin (6pin+2pin) niet mij HD 5850 mee kan voeden dus dat ik 6pin in de videokaart doe en 2 los laat .. of zijn die alleen bedoeld voor een 8pin videokaart

Klopt het dat je als voeding hebt: de OCZ modXstream Pro 600watt.
Die heeft namelijk 4 aansluitingen om molex en sata voedingskabels in te pluggen.
Maar daarnaast zijn er ook 2 aanluitingen om je pci-e voeding kabel in te pluggen. dan heb je 8 pin op de voeding. de andere kant van de kabel, de 6pin, steek je dan in de videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan