• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zelfgemaakte toolbar (excel 2007)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clararthur

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2008
Hallo,

Ik heb een tab-blad bijgemaakt in de toolbar van excel. Dat werkt goed, als ik excel opendoe is die nieuwe tab met buttons altijd aanwezig.
De buttons die ik aangemaakt openen eigenlijk gewoon andere excel-files. En ook hier geen probleem, de nieuwe tab in de toolbar blijft ook hier altijd.

Ik heb nu echter twee vragen daaromtrent:
één van die buttons opent een vb-formulier waar de gebruiker enkele keuzes maakt, en aan de hand van deze keuzes een welbepaalde file opent.
Vraag 1: het vb-formulier gaat onderaan in de windows-taakbalk staan. Ik moet dus nog altijd eerst op die taakbalk klikken om het formulier te zien. Bestaat er een parameter om dit direct te laten zien?
Vraag 2: als de gebruiker in dit formulier zijn keuzes gemaakt heeft, en de desgewenste excel-file wordt geopend, is mijn nieuwe tab in d eexcel-toolbar niet meer te zien! Hoe kan dat?:mad:

Clararthur,

Ik heb er ook niet veel verstand van en heb even een Tab aangemaakt.
Daar op een knop gemaakt met een koppeling naar de sub om het formulier te openen.
Deze komt gewoon in beeld en gaat niet in de taakbalk staan.
Code:
Sub Show(control as IRibbonControl)
      frmFormulier.Show
End Sub
Hoe je een koppeling maakt naar een file weet ik niet maar als ik via Openen een file aanklikt blijft mijn Tab gewoon in beeld.

Beste Hoornvan,

Ik heb mijn formulier via VB6.0 gemaakt, dus ik roep eigenlijk een exe-file op. Misschien zit daar het probleem van de positie van mijn formulier?

gegroet!

Clararthur,

Ik heb mijn formulier via VB6.0 gemaakt, dus ik roep eigenlijk een exe-file op. Misschien zit daar het probleem van de positie van mijn formulier?

Dit zou ik je niet kunnen vertellen.
Is er niets op het net te vinden daar over?

Beste Clararthur ;)

Kijk eens naar de volgende site.

Groetjes Danny. :thumb:

Ik heb het opgelost door mijn code ipv in VB6, deze in een formulier van excel te zetten.

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan