Zenden als instellen bij Exchange Server 2010 R2 Enterprise

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans kooijman

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2008
Hi,
We hebben sinds kort een eigen mailserver, Exchange Server 2010 R2 Enterprise, waarop Outlook 2010 draait.
We hebben een groepsadres info@bedrijfsnaam, waar 8 individuele namen deel van uitmaken.
Nu komt er bij iedere gezonden mail bij "Van" te staan: info@bedrijfsnaam, maar ik wil bij "Van" graag hebben: <Gebruikersnaam> namens info@bedrijfsnaam.

Ik moet dit volgens mij instellen bij Send as Permissions in de Exchange Management Console, maar als ik daar de 8 gebruikersnamen toevoeg, dan werkt het nog niet. Moet ik de namen uit de groep halen, om het format <Gebruikersnaam> namens info@bedrijfsnaam te krijgen of zit ik helemaal op een verkeerd pad?

Tks
Frans

Verkeerde pad. Je hebt 'send as' waarbij je je voordoet als iemand anders. Je ziet dan ook alleen die naam. Daarentegen heb je ook de optie 'send on behalf' . Dit is het versturen namens iemand. Handig voor groepen waarbij je het antwoord wel centraal wilt ontvangen, maar toch duidelijk wilt hebben wie er heeft geantwoord.

Aha, dank je. Ik zie alleen echter 2 opties rechts staan: Manage Send As Permissions en Manage Full Access Permissions.
Weet je waar ik de Send On Behalf optie kan vinden?

Dank alvast!@!! Ben erg blij met je antwoord.

Frans

Dank je. Ik mis nog 1 item: Heb bij de Mail flow settings => Delivery options de users toegevoegd en vervolgens bij de desbetreffende mailbox bij Eigenschappen => Tabblad Machtingingen dezelfde user
toegevoegd met machtigingsniveau: Niet bewerkende auteur.
Als ik dan vanuit de betreffende mailaccount een nieuwe mail test en bij "Van" de gemachtigde user selecteer, dan krijg ik de error: U bent niet gemachtigd om het bericht namens de opgegeven gebruiker te verzenden.
Wat moet ik nog doen om <Gebruikersnaam> namens info@bedrijfsnaam te krijgen?

Tks
Frans

Frans,

Vlgs. mij doe je het verkeerd. De link zegt duidelijk dat je óf de Outlook methode óf de EMS methode moet gebruiken, maar niet door elkaar heen.
Zie in de link van RogerS bij Conflicting Methods. Citaat van het voor jou relevante deel:
As I was configuring Send As on the server, I found out that the client was attempting to use Outlook Delegates at the same time. Send As would not work. Once the user removed the user from Outlook Delegates and removed permissions for that user at the root level of your mailbox that appears as Mailbox – Full Name, Send As began to work. So keep in mind, if you are configuring Send As or Send on Behalf, use only one method for a specific user.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan