zenders opnieuw instellen na zwart scherm ziggo

• Onderwerp starter Onderwerp starter Grtjn
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Grtjn

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2011
Hallo mensen,

Ik denk dat iedereen die ziggo heeft dit al gedaan heeft.
Je tv opnieuw instellen..... ik natuurlijk ook.

Maar ik heb een probleempje, ik heb dit ook gedaan bij mij oma maar de digitale zenders 1,2,3 zijn er wel maar 4,5,6,7,8 zijn zwart.
Op deze zenders staan ''gescrambeld programma'' en bij de zenders waar wel gewoon beeld is, is geen geluid....

Omdat ik even niet wist wat ik eraan moest doen en ze toch graag tv wou kijken heb ik analooge tv maar gedaan.

Het zal niet toevallig zijn dat zenders 1,2 en 3 de zenders zijn die altijd moeten worden doorgegeven.
Als het terugzetten naar fabriekswaarden niet helpt, dan zou ik contact zoeken met Ziggo m.b.t. het gescrambled zijn van de overige zenders, want lijkt dan een provisioning probleem (evt. gecombineerd met slecht signaal vanuit de wijkcentrale).

Voor wat het beeld + geluid verhaal betreft weet ik niets, dus mogelijk helpt inderdaad de link die manamana gaf. Maar het zou me ook niet verbazen als ook dat probleem met een reset naar fabriekswaarden is opgelost (of via herprovisioning vanuit Ziggo).

Tijs.

Ik heb de link even bekeken en heb even dingen opgeschreven ik zal het proberen.
Mocht het niet geholpen hebben kom ik erop terug.

Er is een probleem minder.. er is weer geluid maar de programma's staan niet goed.
Wij gaan nu ons beklag doen bij ziggo

En ik denk dat ze wel mee kunnen kijken o.i.d. En binnenkort gaat ziggo nog een keer alle zenders opnieuw doen. Heb je al gekeken op ziggo of er een langdurige storing is bij jullie in de buurt enz enz.. Je kunt dit checken door je postcode in te voeren. Succes. :(

Hallo Jordi,

Dit hebben wij die zelfde dag nog geprobeerd dit heeft geen effect gehad.
Terug op fabrieksinstellingen heeft ook geen nut gehad want alles deed het goed had alle zenders maar toen deed ik de tv uit en weer aan en het was weer mis.

Dus wij gaan ons beklag doen bij Ziggo en laat ze er maar iemand heen sturen die het repareert want ik heb er niet om gevraagd!

Als nog bedankt voor je tip Jordi :)

Gefeliciteerd!

Zenders zoeken is gelukt! U kunt nu direct kijken naar NPO1, NPO2 en NPO3.
Over uiterlijk 30 minuten kunt u ook de overige zenders weer bekijken.
Schrik dus niet als er nog zenders op zwart staan.

Hahah hier lach in om!

Ik heb zelf een tv met Ci+TV op mijn kamer en de woonkamer en digitale ontvanger.
Wij hadden op beide tv's direct beeld op ''alle'' zenders

Beste Grtjn,

Jammer dat mijn tip niet hielp maar nu het opgelost is vindt ik dat heel erg fijn voor je. Markeer je de vraag nog even als opgelost?

Groet,

Jordi

Dit staat op hun site, niks helpt probleem is nog steeds niet opgelost.
Ik zet de vraag op opgelost zodat er niet meer op gereageerd hoeft te worden.
We zoeken contact met ziggo en laat ze maar iemand sturen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan