Zendvermogen verhogen van asus rt-ac87u

Status
Niet open voor verdere reacties.

Melvinb

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2016
Berichten
32
Kan iemand mijn helpen met zend vermogen te verhogen van mijn router.

Ik heb hier en daar wat info op gezocht maar kom er niet uit.
Het begint met "putty" daar kom ik al niet mee me router in.

Op tweeakters staan codes voor land in stellingen en zendvermogen die je kan kopiëren en plakken.

Waarom ik dit wil ik kom achter in de tuin net te kort maar geen mogelijkheid om iets van versterker er te zetten en de router staat al achter in het huis.

Alvast bedankt
 
2 opties (a. lijkt me de juiste):
a. Als ik de handleiding lees zal het moeten zijn:
Zet aan, onder Advanced -> Administration: Enable Telnet
Dan met Putty een Telnet connectie maken met de router voor je gewenste aanpassingen.
b. Anderen hebben het weer over "SSH inschakelen in de instellingen-webinterface van de router" en dan met Putty een SSH connectie maken met de router voor je gewenste aanpassingen.

Overigens kun je ook met een soort "schild" (aluminium bekleed krom gekromd karton) het signaal richten, zodat (bijv.) het signaal in de tuin beter wordt (en in andere delen van het huis dan natuurlijk wat minder).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Meer over bij het vervangen van de standaard antennes:
http://www.snbforums.com/threads/replacing-stock-antennas-on-ac68u.15637/
Let goed op de waarschuwingen... .

Ik heb een externe antenne op mijn Fon Simple, een mini routertje aangesloten als acces point. Als ik de antenne buiten op het dak monteer kom ik wel meer dan 300 m ver. Daar was een rustig puntje om het even te testen; heb niet getest hoe ver het wel kwam.
Als je dus zo een antenne op een gunstige plaat ook in huis kunt hangen en dus niet meer of veel minder afhankelijk bent van de plaats vd de wifi.... dan ga je er ook voordeel van hebben. Die Asus heeft wel speciale antennes, dual band, als je een mono band antenne maakt lees ik dat de versterker te warm wordt omdat de SWR te hoog wordt op die andere band het vermogen gereflecteerd (daar komt die warmte vandaan...).
Er wordt veel geknutseld aan zulke alternatieve antennes, dus google is your friend en je moet wel van experimenteren houden.....
 
Het verhogen is gelukt maar is nog niet top.
Ik ga me is in lezen over die antenne.
Me router heb 4 antennes dus ben benieuwd of ze alle 4 dan moeten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan