zendvermogen WiFi per land????

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Hallo Allemaal,

Ik heb een nieuwe router en daar moet ik het land instellen ivm de geldende regels voor Wifi in dat land.

Ik heb begrepen dat dit o.a. het zendvermogen van de WiFi aanpast.

Wie weet in welk land het zendvermogen het hoogst is/mag zijn??

Ik heb hem natuurlijk gewoon netjes op 'Nederland' ingesteld, maar ik zou graag het verschil eens willen meten en om nou alle landen 1 voor 1 te gaan proberen gaat me ook wat ver.

Ik hoor graag van jullie.

mvrgr.

Nossie

Het gaat erom dat sommige landen limieten hebben ingesteld voor zware wifi acces points(ap), wat jij routers noemt. Dit omdat het anders gaat storen met je buren.

Ik kan je wel verzekeren dat jouw AP deze limiet niet gaat overschrijven of je moet echt een zwaar apparaat hebben aangeschaft wat niet bedoeld is voor consumenten. Daarnaast heerst er de discussie of het uberhaupt wel helpt om het verzend signaal te versterken aangezien het ontvangst niet beter zou worden. Heb je perse een hele sterke AP nodig dan raad ik je aan om een "repeater" aan te schaffen.

Nee heb het niet speciaal nodig, heb idd op de bovenverdieping een tweede router staan met de functie 'repeater'. Dit werkt goed.

Ik was alleen nieuwsgierig of het uitmaakt op welk land je de router instelt.

Ik heb geen bijzondere zware router, ik heb TP-Link TL-WDR3600. In de handleiding staan voor een aantal landen dat er max. 100 mW gebruikt mag worden, daarom dacht ik dat de router misschien in een bepaalde instelling meer dan 100 mW kan uitzenden.

Dus alleen maar op onderzoek uit en niet noodzakkelijk.

mvrgr.
Nossie

Het verschil is dan nog niet groot, als het niet 100 is dan is het 120 mW. In europa gelden dezelfde regels. Het land maakt wel uit wat betreft de kanalen die beschikbaar zijn. Mocht je je router instellen op de US heb je bijvoorbeeld niet de keuze om kanaal 12 en 13 te gebruiken (verboden in de US)

Nee die 20 mW zat niet veel uitmaken.

Ben ik snel uitgespeeld :d.

Nu proberen om de antenne te verbeteren. Schijnt te kun met wat fotopapier en aluminiumfolie.....

mvrgr.

Nossie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan