Zero day threat

Status
Niet open voor verdere reacties.

leen123

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2005
Hallo allemaal , vraag over HeurEngine ZeroDayThreat

ik maak me een beetje zorgen over deze terugkomende bedreiging ,
Laatste tijd detecteerd spyware doctor een zero-day treat , maar bestempeld dit als een laag risico . En het vreemde is dat bij het eind van de scan ,meldt dat er geen bedreigingen zijn gevonden of verholpen . Daarom vraag ik me af , is dit een gevaar of niet ? Natuurlijk heb ik gegoogled maar geen duidelijke gegevens gevonden wat het zero day treat kan doen . Ik begon te twijfelen over SpywareDoctor met antivirus , en heb deze gedeleted en Kaspersky gedownload en geactiveerd met een sleutel van een collega . Maar deze vond niks . Dit heb ik ook gedaan met Avg maar die vond ook niks . Maar ( nu een week later ) werd vandaag weer deze bedreiging gedetecteerd met spyware doctor . Het komt toch vaak terug . Terwijl we geen torrents downloaden met deze pc , dat doen we met een andere pc . wel wordt op deze pc veel online games gespeeld o.a met Steam en andere , kan daar dat Zero-treat dan vandaan komen ? Wat ik wel heb geleerd via google is dat alleen Windows Xp gevoelig is voor deze bedreiging . Ja en Xp draai ik nog steeds op deze pc . Dat is toch een goede reden om over te stappen op Vista of 7 , die zijn hier beter tegen beveiligd , maar dat is nogal rigoureus
alleen om zo,n waarschijnlijke bedreiging om een nieuw systeem te kopen . Daarom mijn vraag : is dat zero-tread nou echt een gevaarlijke bedreiging ? Een soort gevaarlijke keyloggerspyware waar je geen risico mee kan nemen ? Ik weet het niet ,

Bedankt ,

En het allerbeste gewenst voor 2012 en daarna :)

Ik had hier een tijd geleden ook last van, ik kreeg ook telkens bedreigingen over spyware (niet over Zero day threat) die AVG niet kon vinden, maar de forsere AntiSpyware wel, probeer het eens met Malwarebyts die vind bijna alles.
uiteindelijk heb ik windows er op nieuw opgezet en kreeg daarna geen bedreigingen

ps : meestal werkt Cookies Verwijderen ook maar dat is meer als je datgene een aantal minuten geleden hebt gedaan en nog niet hebt afgesloten dus dat werkt meestal niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan