Zichtbaar/ Onzichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

michaelmalines

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2007
Geachte helpers,

Ik heb klein probleem, ik heb hier een invulformulier bijvoorbeeld en ik vul bijvoorbeeld in een tekstvakje 98, en zou graag dat er andere tekstvak zichtbaar wordt (normaal is die tekstvak onzichtbaar en wordt alleen zichtbaar als ik in die andere 98 invul)

alvast bedankt

Dat kun je doen met een gebeurtenis <Na bijwerken> die je moet maken op het tekstvak waarin de waarde 98 moet worden ingevuld. Dat kan bijvoorbeeld de volgende code zijn:

Code:
Private Sub Tekst6_AfterUpdate()
If IsNumeric(Me.Tekst6) Then
    If Val(Me.Tekst6) = 98 Then
        Me.Tekst7.Visible = True
    Else
        Me.Tekst7.Visible = False
    End If
End If
End Sub
Hiermee controleer je eerst of er een getal is ingevoerd (IsNumeric) en daarna of het getal gelijk is aan 98.

Mijn tekstvak is al numeriek eigenlijk, maar het wil nie werken.. Ik doe alles wat u zegt maar het wordt niet zichtbaar... Standaardwaarde is onzichtbaar hé ..;

Even voor het begrip: een tekstvak op een formulier is altijd tekst. Zeker als het ingevuld wordt door een gebruiker, is een extra check wel zo veilig!
Probeer eens met een onderbrekingspunt te controleren of de routine wel op de juiste wijze wordt doorlopen.

Zet de cursor bijvoorbeeld in de regel If(IsNumeric....) en druk op <F9> zodat er een donkerrode stip in de verticale balk verschijnt. Als je nu een waarde invult op het formulier, moet de uitvoer van de routine stoppen op deze regel, waarna je met <F8> elke regel apart kunt laten uitvoeren. Kijk vervolgens wat de waarde in de variabelen is door de muis erboven te houden, en kijk welke stappen worden uitgevoerd.

Ja nee nog altijd nix, als ik bij die formule op die F9 druk, wordt da rod dan sluit ik da, open mijn formulier, vul 98 in en druk op f8, selecter hij da vak en ik druk eens en selecter hij forumier. En die andere vak nog altijd onzichtbaar

Hier begrijp ik helaas niet veel van....
Wat doe je precies? En loopt hij wel door de hele If heen? Is het anders mogelijk om de database te posten?

Het is 3.12 MB groot, dus gaat niet

Kijk hé,

Ik heb een tekstvak met naam: VR105 ( daar typ ik normaal gezien 98 in of niets )
en ik heb een tekstvak met naam: VR106 (bij opmaak staat bij: zichtbaar: nee)

In mijn VR105 doe ik zoals u vroeg: gebeurtenissen, na bijwerken , programmacode ==>

Private Sub VR105_AfterUpdate()
If IsNumeric(VR105) Then
If Val(VR105) = 98 Then
VR106.Visible = True
Else
VR106.Visible = False
End If
End If
End Sub

---

Dan ik sla het op, ik open formulier in normale opgave en typ in 105:98, 106 blijft onzichtbaar

mvg

Ik snap niet helemaal waarom hij het niet doet bij jou; ik heb 'm net getest in een db, en hij werkt prima! Zet anders deze code er nog eens bij:

Me.Refresh
Me.repaint

Wat geeft hij als je als eerste regel een msgbox doet?
Msgbox Me.VR105.Value?

gebeurt nix, pfff ik vul 98 in, ik druk tab of enter, en nix die andere blijft onzichtbaaar

pfff

Staat er wel iets in VR106 ?
Want zonder gegevens is er ook niets te zien.

Hoe verwacht je het vak dan te zien???

Ja nee die 106 da is een tekstvak hé.. Dus als in 105 98 komt dan moet 106 zichtbaar worden waardoor ik er iets in kan invullen hé

hopelijk nu begrijpen jullie mij

Heb je al geprobeerd de database te verkleinen met <Extra>, <Database Hulpprogramma's>, <Database comprimeren>? Daar wordt-ie aanzienlijk kleiner van... Dan kun je eventueel de db comprimeren naar brokken van 100kb, als hij nog te groot is voor één rarbestand.
Want jouw probleem is dermate basic, dat het eigenlijk met één antwoord al opgelost had moeten zijn.

Zet hem er morgen nog wel een keer in, als dat nodig is...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan