• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zichtbaarheid meerdere werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Egbert12345

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2010
Beste forummers,

Ik heb een programma gemaakt in Excel dat bestaat uit twee werkbladen. Als ik het programma nu gebruik, dan is op de taakbalk onderaan mijn scherm maar één werkblad zichtbaar. Ook als ik met mijn muis over het icoontje van excel ga.

Voorheen waren beide bladen zichtbaar, maar ik heb kennelijk onbewust een functie o.i.d. uitgezet. Kan iemand mij een advies geven hoe ik dit oplos?

Alvast bedankt voor de moeite.

Egbert Leijdekker

Beste,

Publiceer het bestand en een forumlid zal de zaak bekijken en de nodige feedback geven.

Bedankt voor de reactie. Publiceren van het bestand kan ik niet doen, omdat het in verschillende directories staat. Laat verder maar zitten, ik ga wel opzoek naar een alternatieve oplossing.
m.vr.g.r Egbert

Eén document dat in verschillende directories staat???

Bedoel je niet dat je twee werkboeken (bestanden) hebt?

Dan kan je via opties en geavanceerd instellen dat je deze apart in de taakbalk wil zien. 'alle vensters op de taakbalk weergeven' aanvinken.

Edmoor, het zijn twee aparte werkmappen, die onderdeel van elkaar maken, die in verschillende directories staan.
VenA, thx, probleem opgelost.
m.vr.gr. Egbert

Het zijn geen twee werkmappen. Een werkmap is een blad binnen een werkboek. Dus blad1, blad2, etc. Bij het niet gebruiken van de juiste termen krijg je dus verwarring.;)

Vandaar mijn reactie in #4 ;)

De boel niet door elkaar halen!
Een werkmap is een Excel bestand en kan meerdere werkbladen bevatten.

Vergissen is menselijk, dus ook voor forummers. Geintje :-), want ik heb jullie hoog zitten.
Uiteraard heb ik, na de reactie edmoor, voor alle zekerheid gekeken. Een Excel werkmap bevat dus werkbladen. In mijn voorbeeld waren het dus werkmappen.
Nogmaals mijn hartelijke dank voor alle input en mijn probleem is opgelost.
Met vriendelijke groet, Egbert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan