zie andere schijf niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter juno
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

juno

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2001
Na formateren van C zie ik nu mijn andere harde schijf D niet.
In apparaatbeheer staat wel primaire en secundaire IDE schijf en in verkenner zie ik de CDrom (Q) en CDrew (R) wel.
Op de D schijf staan al mijn backup bestanden, hoe krijg ik die zichtbaar.
In apparaatbeheer heb ik wel gele vraagtekens bij PCI Ethernet controller ??? (wat is dat)
en USB Device ??? (wat is dit)

Moet dus ook nog Chello en netwerk in orde maken, maar wil eerst de D schijf terug.
Wie helpt mij hier uit, graag eenvoudig beginners uitleg. :))

PCI Ethernet controller = je Netwerkkaart die moet kennelijk nog geinstalleert worden.

wat heb je op de USB aangesloten?
(Printer, scanner, muis/toetsenbord?)

Hoe heb je de schijf geformateert?

Het is een Packard Bell, die kan alleen met de master CD worden geformateerd.
Dat is ook goed gegaan, heb de later aangebrachte veranderingen ( extra geheugen , CDrew, extra harde schijf D , netwerkkaart,) gewoon laten zitten, ondanks dat PB adviseert dit allemaal te verwijderen.
De printer en scanner waren nog aangesloten, daar moet alleen nog de software van geinstalleert worden.

Alleen toetsenbord zit nu op de usb, muis is nog tijdelijk op de ps2

Dus C werd geformateerd en van D neem ik aan dat hij er wel is, maar waar en hoe komt die zichtbaar ?

Dat van die netwerkkaart moet ik ook nog op orde krijgen, maar zit nu op de andere computer die door Chello ( andere netwerkkaart) is aangesloten.
Daarna gaan ze samen weer op de router.

( maar omdat ik bang ben dat dit niet 1.2.3 is opgelost en ik helemaal niet meer op internet kan voor de belangrijkste vragen, komt dat dus pas als ik die D schijf terug heb.

Als de computer opstart zie ik bovenaan alleen staan slave CDrom

Om de harde schijf D te laten herkennen als nieuwe hardware ? is het dan voldoende om deze los te koppelen van zijn kabel, weer aan te sluiten en ontdekt windows deze dan ?

Inmiddels printer , scanner en netwerkkaart geinstalleert, zie dus alleen nog USB device bij Overige in apparaatbeheer.

Hoe gaat het dan als je iemand aanraad om even een schijf over te zetten in een andere computer en op die manier bestanden over te zetten, die moet je toch ook zichtbaar maken > zegt de leek :))

Geplaatst door juno
Hoe gaat het dan als je iemand aanraad om even een schijf over te zetten in een andere computer en op die manier bestanden over te zetten, die moet je toch ook zichtbaar maken > zegt de leek :))
De meeste hardeschijven worden door het Bios herkent.
Krijg je bij het opstarten je schijven te zien?
(een van de eerste schermen)

Dat gaat zo snel voorbij dus niet kunnen zien.
Heb hem vanmiddag weggebracht om na te kijken en hoor morgen of het lukt of dat er plotseling iets stuk was.
Zal het hier weer melden.

Het blijkt dat de winkelier die voor mij die 2e fysieke harde schijf had ingebouwd iets niet goed heeft gedaan.
Toen de C schijf werd geformateerd is de D schijf gecomprimeerd.
Er stond dus wel data op, maar niet meer leesbaar.
Heb hem dus laten formateren en maak een bijzondere schone start :))
Dank voor het meedenken

Slecht werk

Eigenlijk had je daar een klacht voor moeten indienden, als er nou hele duure software opstond of erg nodige backups..???
Die ben je dus nu kwijt.

Nou ja gelukkig werkt hij wel weer en de wereld is niet vergaan.

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan