Zie geen Harddisk in xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

nevola

Verenigingslid
Lid geworden
29 jan 2001
HDD aangesloten. bios ziet hem. Apparaatbeheer ziet hem ook, maar dan houdt het op.
Dubbelklikken op "Deze Computer" levert alleen een C; schijf op.
E: onder DOS geeft:"apparaat is niet klaar"

Win XP2.

Wat is er aan de hand en hoe krijg ik dat goed.

grts.,

Henk Sr

Als dit een nieuwe [sata] schijf is, moet je hem onder configuratiescherm -> "systeembeheer"-> schijfbeheer eerst initialiseren......

Dank je voor snellle reactie.

Het is een gebruikte (gekregen) Quantum Fireball ltc15 3.5. IDE

Schijbeheer gevonden.Zegt schijf 1 onbekend . Niet geinitialiseerd. Is nu geinitialiseerd, maar geeft in vak er naast aan 13,99 GB, niet toegewezen. Wat moet ik nu doen?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad met een nieuwe.
Nadat ze hem (bij Paradigit in dit geval) hadden geïnitialiseerd en geformatteerd, werd hij wél direct herkend.
Dus het hóeft niet aan de schijf te liggen, maar er kan ook iets in Windows mis zijn waardoor het initialiseren niet lukt ....

Tip: wellicht is het mogelijk de schijf in een andere pc te plaatsen. Wordt hij daar wél herkend, verwijder dan de partitie(s) en maak deze opnieuw aan, waarna je formatteert en hierna de schijf opnieuw in de beoogde pc plaatst.

Sorry, je schijf is al herkent, dus mijn info is achterhaald ... !

Laatst bewerkt:
Schijf is nu wel geinitialiseerd, maar niet toegewezen. Hoe kan ik de scijf toewijzen. Ik zie hem nog steeds niet in de verkenner????

Inschijfbeheer: Rechtermuisknop op die niet toegewezen ruimte-->Nieuw Volume

En de rest wijst zich vanzelf! Vergeet niet aan te geven dat je hem wilt formatteren

rechtermuisklik geeft:"nieuwe partitie" moet kiezen uit primaire en uitgebreide partitie er onder staat ook nog logische partitie, maar die kun je niet kiezen. uitgebreid kiezen voor de slave?

Heb nu 13,99 GB beschikbare ruimte, maar zie nog geen schijf. muisklik rechts geeft:"nieuw logisch station... klikken geeft de melding met deze wizzard kunt u een partitie op een standaard schijf aan brengen.
en
Een logische schijf is een volume dat binnen een uitgebreide partitie op een standaardschijf, waarop zich een master boot-record bevindt, kan worden gemaakt.

Heb gekozen voor logische schijf en dat gaat prima. Nu moet ik kiezen tussen
Snel formatteren en Bestands en mapcompressie inschakelen.
Wat moet ik kiezen, wanneer ik op deze schijf met partition magic de C schijf wil kopieren?

Laatst bewerkt:
Allemaal hartelijke bedankt voor de hulp.:thumb:

grts.,

henk sr

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan