Zie met inssider programma 2x mijn netwerk staan. Daardoor slechte wifi??

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenSchippers

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2015
Berichten
7
Sinds een week heb ik ronduit slecht of geen draadloze verbinding op mijn laptop en telefoon. Heb een cisco3925 modem van upc/ziggo. Ziggo gebeld voor advies. Eerst fabrieksinstellingen gereset. Deed even goed maar daarna weer slecht of niks. Lan verbinding is prima. Vervolgens ben ik in de modem gaan zitten om te kijken naar de wifi kanalen. Ziggo gaf aan dat eens te veranderen. Heb inssider ook gebruikt. Toen viel mij op dat ik 2x mijn nettwerk zie op 1 kanaal met 2 verschillende vendors en mac adressen. Dit aan ziggo gemeld maar die snapte het niet. Wat ik op zich raar vind. Moet toch een verklaring voor zijn. Nu ben ik van mening dat deze constatering mijn wifi verbinding om zeep helpt en dat ziggo dit maar moet oplossen. Tot nu toe geen enkele medewerking. Goed nu wil ik wel eens weten wat het nu precies is wat ik in het netwerk overzicht heb gezien
 
Een schermafdruk van inSSIDer was handiger geweest.
Kan inderdaad een hotspot van de provider zijn, een extender (dan moet een van de netwerken toch echt ietsje anders heten, zoals SSIDORIGINEEL_EXT) of een accesspoint.

Tijs.
 
Screenshot

Screenshot_2015-09-01-07-42-11.jpgScreenshot_2015-09-01-07-42-11.jpg

Bij deze een screenshot. Dus zeg het maar. Iets van extender of acces point heb ik niet.
 
Is die andere wifi niet gewoon de wifispot? lees hier: https://www.seniorweb.nl/artikel/wifispots-van-uw-provider-gebruiken
Zo'n wifi spot is een stuk trager dan de primaire wifi. Dus zorgen dat de laptop/pc met de primaire wifi contact maakt en niet met de wifi spot

Hoe zit ik het verschil dan? Zie maar 1x mijn netwerk staan op mijn laptop en smartphone, namelijk UPC542512. Dan weet ik toch niet of ik te maken heb met eigen wifi netwerk of de wifi spot??
 
De twee netwerkapparaten die er staan zijn (o.b.v. MAC adres) inderdaad wat er bij staat: Winstars en Pegatron.

Die Pegatron is waarschijnlijk de Ziggo modemrouter (mogelijk met Cisco er op). Graag even bevestigen dat je een Cisco hebt (bijv. een EPCxxx). Lijkt ook ondersteund doordat de Ziggo die er onder staat precies dezelfde dBm laat zien, en dat is de Ziggo hotspot die vanuit (jouw) Ziggo routermodem wordt uitgestraald.

Die Winstars weet ik zo snel niet. Zoals je merkt wordt er van alles en nog wat verkocht onder andere merknamen. Misschien vindt ik daar nog iets van, later.
Indien die Pegatron inderdaad de (Cisco) routermodem van Ziggo is, dan is, blijkbaar, de Winstars 'het mysterie'.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hier enkele apparaten die van Winstars zijn: Repeaters, Routers

Meer heb ik niet voor je. Hopelijk brengt het je op een idee of reageert iemand anders nog.

Tijs.
 
Ja Tijs,

Inderdaad Pegatron is die van de Cisco. En ja Winstars zegt me niks.
Moet zeggen heb een TP link adapter er in (die is nu uitgeschakeld) en een Wifi Repeater op de overloop in het stopcontact.
Maar die zit er al bijna een jaar in dus als dat het is dan moet het probleem wel eerder te merken zijn.
Kan het geen router zijn van 1 van de buren? Lijkt me raar aangezien het wel mijn netwerknaam heeft

groetjes Jeroen
 
En die repeater er ook al een keer uitgehaald (of dat goede manier is weet ik niet) maar dat heeft ook geen effect
 
LOL: Doorgaans worden (ook door de fabrikanten) repeaters en extenders door elkaar gebruikt (ook al is er een zeker verschil, zie hier).
Dus toen ik vroeg naar extenders bedoelde ik (ook) repeaters. :D

Dat zou dus die Winstar kunnen verklaren in je afdruk, maar dat is blijkbaar geen oplossing voor je probleem.

Wat IK weet is dat die Cisco's in het algemeen geen goede wifi verzorgen. Wat ik dus zou doen is het Wifi gedeelte uitschakelen in de Cisco, een aparte accesspoint aanschaffen die het wifi gedeelte laten verzorgen, desnoods onder dezelfde SSID en wachtwoord etc. instellingen als (nu) de Cisco. Mogelijk moet je daarna ook de repeater opnieuw configureren, maar misschien kan het achterwege blijven.

Tijs.
 
Haha ok Tijs,

Nou goed. Vind het allemaal wel vreemd. Die Cisco heb ik al 3 jaar. Never nooit problemen en nu ineens wel.
Kan ik geen last hebben van een buur die sterk materiaal heeft ingezet? Dat ik nu daardoor gedwongen wordt geld te spenderen aan routers etc...?
En van Ziggo kan ik dus niks verwachten? Tot nu toe in mijn contact met hun heb ik daar geen hoge pet van op. Ja als je gaat betalen dan is het prima
 
Enige wat ik zie dat je (met de huidige apparatuur) nog kunt proberen is via inSSIDer of vergelijkbaar programma te kijken welk kanaalnummer het gunstigste uitpakt en dat instellen op de Cisco.
Van Ziggo is niets te verwachten, tenzij je (maar daar hoort natuurlijk ook een ander abonnement bij) overstapt op een Horizonbox die (tenminste, naar mijn mening) goede Wifi heeft.

Tijs.
 
Tijs, tot zover bedankt voor je hulp/advies

Tja wat ik al zei. Als er problemen zijn dat is coulantie ver te zoeken.
Alleen in gevallen van externe apparatuur of verbeterde abonnement aanschaffen. Ja dat willen ze wel. Ga net zo lang door zeuren en bellen dat ze serieus met mijn probleem om gaan. En niet gelijk de handdoek in de ring gooien en gelijk komen met aanschaf dit of dat. Betaal
60 euro per maand dan mag je wel wat verwachten. Wordt vervolgd dus....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan