Zie mijn submappen niet in Thunderbird

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
973
Ik gebruik Ubuntu met Thunderbird mail. Als ik een nieuwe map aanmaak onder Postvak In zie ik die vervolgens nergens terug. Als ik het onder dezelfde naam nogmaals probeer krijg ik de melding dat een map met die naam al bestaat. Hij is er dus wel, maar waar?
In het lijstje dat ik links in beeld zie, staan ook allerlei Local folders. Wat is het doel daarvan? Postvak in en postvak uit met submappen is voor mij voldoende.
 
Ik heb dat net getest, en dat is bij xp ook zo.
Als je een map aanmaakt onder "Mails van LWM" lukt het dan wel?
 
Ga ik morgen proberen, maar in XP is het bij mij nooit een probleem geweest. Had een hele lijst submappen in gebruik. Gewoon Nieuwe map>Naam en daar was'ie.
 
En LWM heb je het nog geprobeerd?

Antwoord op je tweede vraag:
Local folders dateren uit de priode voor de Smart Folders functie, of zoals in TB 3.1: de Unified folders. Het is een manier van organiseren van je berichten, net zoals jij nu doet, maar dan vooral belangrijk als je meerdere accounts bedient met TB.
Dat althans is een mogelijkheid.
Ook kun je voor verschillende lokale folders verschillende kenmerken instellen. denk daarbij vooral aan bewaartijd, automatisch verwijderen en zo meer. Wederom in samenhang met meerdere accounts OF door Ontvangen en Verzonden berichten over een onderwerp bij elkaar te tonen. Als je er wat dieper induikt, zie je snel de voordelen van lokale subfolders boven die onder een account.
Wat dacht je als je van account wisselt? Staan je opude berichten er dan og als je de gehele account verwijdert?

Welke versie TB praat je over trouwens? Altijd handig om te weten wanneer je aan iemand antwoord geeft.
Excuses, dat ik andere benamingen gebruik: Mijn versioe is Engelstalig en dat is toch net iets anders dan de Nederlandse versie ...

Succes!
JanM
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het vandaag ook weer geprobeerd, maar heb geen 'Mails onder LWM' of wat daar op lijkt om een submap onder te maken. Wat ik in de lijst zie staan is:
Favoriete mappen of Recente mappen (Die staat altijd op Recente mappen (inhoud is Postvak in))
Postvak in
Archieven
Postvak in Local folders
Postvak uit Local folders
Verzonden
Concepten
Sjablonen
Prullenbak Local folders
Tot voor kort had ik ook een 'gewone' Prullenbak, maar die is verdwenen.
Gisteren is in de lijst spontaan verschenen een oranje mapje 2010 waarin zich drie ingekomen mails bevinden van verschillende data. Geen idee hoe dat mapje met inhoud is ontstaan. Kortom: raadselachtig.

Ik heb maar 1 account en feitelijk heb ik al die opties niet nodig. Ik hou het graag simpel wil alleen weer submappen kunnen aanmaken voor inkomende en uitgaande mailtjes zoals ik in XP had. Het lijkt ook hetzelfde proces: ik klik rechts op Postvak in>Nieuwe map>naam invoeren>maken als submap van Postvak in>OK en klaar is Kees. Maar ik zie hem nergens. Doe ik het opnieuw, volgt de melding: Bestaat al.
Welke versie mijn Thunderbird heeft, kan ik nergens vinden.
Ook geen idee hoe ik van account zou kunnen wisselen. Ben veel te bang dat ik emails kwijtraak.
 
Ik heb het vandaag ook weer geprobeerd, maar heb geen 'Mails onder LWM' of wat daar op lijkt om een submap onder te maken. Wat ik in de lijst zie staan is:
Favoriete mappen of Recente mappen (Die staat altijd op Recente mappen (inhoud is Postvak in))
Postvak in
Archieven
Postvak in Local folders
Postvak uit Local folders
Verzonden
Concepten
Sjablonen
Prullenbak Local folders
Tot voor kort had ik ook een 'gewone' Prullenbak, maar die is verdwenen.
Gisteren is in de lijst spontaan verschenen een oranje mapje 2010 waarin zich drie ingekomen mails bevinden van verschillende data. Geen idee hoe dat mapje met inhoud is ontstaan. Kortom: raadselachtig.

Ik heb maar 1 account en feitelijk heb ik al die opties niet nodig. Ik hou het graag simpel wil alleen weer submappen kunnen aanmaken voor inkomende en uitgaande mailtjes zoals ik in XP had. Het lijkt ook hetzelfde proces: ik klik rechts op Postvak in>Nieuwe map>naam invoeren>maken als submap van Postvak in>OK en klaar is Kees. Maar ik zie hem nergens. Doe ik het opnieuw, volgt de melding: Bestaat al.
Welke versie mijn Thunderbird heeft, kan ik nergens vinden.
Ook geen idee hoe ik van account zou kunnen wisselen. Ben veel te bang dat ik emails kwijtraak.
 
Heb intussen van alles geprobeerd, maar de mappen die ik aanmaak, krijg ik niet te zien!
 
Rechts naast het kopje 'Recente mappen' zie je twee zwarte pijlen/driehoeken staan, eentje naar links, eentje naar rechts.
Klik eens een aantal keer op een van beide totdat er 'Alle mappen' komt te staan in plaats van 'Recente mappen'.

Kun je nu wel je submap zien?
 
@LWM
Sorry voor de trage reactie: ik was 1 weekje kamperen en buiten bereik van internet ...:)
Als je de suggeste van Tommy78 volgt, zie je de verschillende presentatievormen verschijnen van een deel of alle mappen/messages. Ik geef het alle kans dat hij daarmee de spijker op de kop slaat.

Wat betreft de versie van TB: Klik op Help>Over Thunderbird oid en de versie verschijnt.

Wanneer je 'oranje map' het tekentje vertoont, dat ook op deze site in de adresregel van je browser verschijnt (oranje vierkant met witte halve cirkels) houdt dat in, dat je een Nieuws/RSS map hebt aangelegd, waarin een of meer RSS abonnementen zijn gedefinieerd. Voor de duidelijkheid: RSS = automatische berichtgeving van nieuwe webpagina's in abonnement vorm, zie meer op internet daarover: http://nl.wikipedia.org/wiki/Really_Simple_Syndication)

JanM
 
Een late reactie van mijn kant, want ik zat zonder internet. Twee blikseminslagen achter elkaar op 20 meter van mijn huis (1x in een lantarenpaal en 1x een huis in brand) en weg mijn internet- en telefoonverbindingen. Kon door herhaald resetten alles weer goed krijgen maar geen internet meer omdat mijn devolo's waren opgeblazen. Vervolgens draadloos geprobeerd, maar mijn wlan-kaart van KPN IPB werkt niet met Linux. Met nieuwe devolo's werkt alles gelukkig weer. Zodoende!

Heb de verdwenen mappen inderdaad gevonden onder Alle Mappen>Postvak in>Local Folders. Wel vreemd omdat ik ze niet onder Local folders had aangemaakt maar direct onder Postvak in. En daar kan ik nu ook probleemloos mappen onder aanmaken. Ik ga me daar nog eens op mijn gemak in verdiepen. Dat oranje mapje kende ik niet. Hoewel ik nog nooit een Nieuws/RSS-map heb aangelegd of me op iets heb geabonneerd zit er een gigantische berg nieuwsberichten in. Kun je die ook weer deleten?

In ieder geval enorm bedankt voor jullie hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan