Zie Reparatiemogelijkheid op Windows cd niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

e.h.severin

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2001
Berichten
248
Aangezien mijn pc steeds vast slaat wilde ik met de originele Windows cd een reparatie uitvoeren.

Maar nadat ik de cd er in heb gedaan en heb opgestart, zie ik nergens de mogelijkheid om te repareren.

Weet iemand hier dit misschien?

alvast bedankt, mvrgr. G.Severin:confused:
 
Je hebt twee reparatiemogelijkheden:

- de Repair installatie en
- de Herstelconsole

Als de Windows XP CD opgestart is kan je op ' R ' drukken om in de Herstelconsole te komen en je drukt geloof ik op Enter om Windows XP te installeren, en daarna kan je kiezen uit een hele nieuwe schone installatie of om een bestaande XP-installatie te repareren.

Zie voor meer informatie en afbeeldingen dit bericht.
 
ook heb ik vernomen dat er door de stille windows aan passing van microsoft,
de herstell functie niet kan werken.
in sommige gevallen werkte windows update ook niet meer.
dit kan misschien ook bij u het geval zijn,
 
Michael4666

Er valt dus niet op de R te drukken bij mij.

Een van de mogelijkheden is wel Windows opnieuw installeren.

Moet ik dan eerst daar op klikken om bij de mogelijkheid van R te komen? Of zal ik Herstelconsole eerst installeren??

Ik vraag dit om fouten te voorkomen.
 
Ik had een illegale windowsversie.

Heb een legale door de winkel erop laten zetten.

de pc is merkloos.

Ik heb van de uitleg alleen niet begrepen of ik op de mogelijkheid-windows opnieuw installeren-moet klikken en of dit zonder gevaar kan.
 
[
a>

Ik heb Windows XP HOMe, niet dus prof.
 
Laatst bewerkt:
Home of Professional maakt bij deze uitleg niets uit. Als je in het eerste blauwe scherm op Enter drukt (Installeer nu Windows XP), dan kom je daarna in het tweede blauwe scherm en wil je dan je bestaande Windows XP een reparatie-installatie laten ondergaan, dan druk je op de "R". Dat is niet de "R" die naar de Recoveryconsole leidt en die jij kennelijk niet op datr eerste blauwe scherm hebt staan. Als je op de "R" in het tweede scherm hebt gedrukt, volg dan de aanwijzingen op het scherm. De Setup loopt verder door. Je gegevens blijven bewaard, je zult alleen alle updates van Windows Update opnieuw moeten ophalen.
 
`Tot zover is het me gelukt. Eindelijk.

Maar nu moet er een gebruikerswachtwoord ingevuld worden en die heb ik niet. Volgens mij heb ik die nooit ingesteld.

Hoe kan ik nu die herstelconsole laten starten? Of is dit helemaal onmogelijk zonder wachtwoord of gebruikersaccount?
 
Geprobeerd gewoon te enteren?Wachtwoord is meestal niet ingegeven.

Greetz
 
Geprobeerd gewoon te enteren?Wachtwoord is meestal niet ingegeven.

Greetz

Hallo Wanderer,

Ik heb het wachtwoord nodig die gemaakt is bij het installeren van Windows. Dit om de herstelconsole te activeren.
Dus niet het wachtwoord bij het welkomstscherm, daar lukt het inderdaad vaak met enteren.

Kan ik soms een nieuw gebruikersaccount aanmaken? Eng eeft dat eventueel geen problemen met het opstarten van Windows?
 
Dus niet het wachtwoord bij het welkomstscherm, daar lukt het inderdaad vaak met enteren.
Het is meestal andersom,je kunt vaker de herstelconsole opstarten zonder wachtwoord naar mijn ervaring.
Kan ik soms een nieuw gebruikersaccount aanmaken?
Dit kan alleen in Windows.

Vanwege de 2 bovenstaande punten even een paar vragen.

1.Het gaat toch om de herstelconsole zoals op deze site?Zie afb. 2.

http://icrontic.com/articles/repair_windows_xp

2.Kun je middels F8 wel in de veilige modus opstarten?

3.De XP cd die je hebt,is die met SP1 of SP2?

Greetz
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan