ziet 2e hd niet in mijn computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

nevola

Verenigingslid
Lid geworden
29 jan 2001
PC met 3 apparaten (1x DVD-1xRW en 1x HD) aan 2 flatcables aangesloten.
Heb er een 2e HD bijgezet. Deze is zichtbaar in de Bios en in de eigenschappen van mijn computer, maar ik krijg hem niet te zien als ik dubbelklik op mijn computer. Wie weet wat te doen? config.sys???

grtz,
henk sr

2° HD al gepartitioneerd en geformateerd ?

is de tweede hd juist aangesloten dus b.v. als slave of master.
dat ligt weer aan het andere apparaat wat ook aan die kabel hangt.
1 van de twee is master en 1 van de twee is slave.
Is de nieuwe HD al geformatteerd.
heb je al bij schijfbeheer gekeken in xp.

start
configuratiescherm
systeembeheer
computerbeheer
schijfbeheer

Bedankt voor de antwoorden. In schijfbeheer is de schijf zichtbaar, maar niet onder verkennen. Het is een gebruikte schijf dus ik neem aan dat hij geformateerd is. Ga even onder dos kijken of ik hem daar zie.

henk sr

kan hem dus alleen vinden onder schijfbeheer. Niet onder verkennen. In de bios staat hij als 2e slave. Wat NU?????

Laatst bewerkt:
en hoe staat de harddisk daar bij schijfbeheer.
primair
uitgebreid of
logisch

Puppie. Hoewel je duidelijk omschreef hoe ik naar schijfbeheer moest ben ik via apparaatbeheer naar schijfstations gegaan in plaats van schijbeheer. Nu heb ik dus in schijfbeheer als Schijf 1 onder H een partitie van 7 GB en onder letter I data 23 GB gevonden .
PRIMAIR.
Het is wel vreemd dat na dubbelklikken op mijn computer alleen de 1e schijf te zien is (XP) als C en D en E. De 2e schij staat dus als H (windows xp) en I (Data). Boven deze twee gegevens staat CF (boven de H) en MS (boven de I) met de plaatjes die daar bij horen, zodat ik dacht met kaartslots te doen te hebben in plaats van schijven. Waarom wordt de schijf als cardslot afgebeeld???

henk

Laatst bewerkt:
is de schijf geinitialiseerd in schijfbeheer (rechtsklik op schijf)

waarschijnlijk staat op de 7 Gb een besturingsysteem ?? kan dat kloppen.
mijn tweede schijf is logisch......

De verkenner geeft geen files weer op de H. Begrijp nog steeds niet dat de benaming CF is met het plaatje van compact flash erbij.
Heeft het iets te maken met letters te kort of zoiets?? Vroeger moest je in de config.sys file geloof ik iets zetten van last idrive is Z of zoiets. Kan dat er iets mee te maken hebben???

Komt de hd mischien uit een mac, dan kun je hem niet uitlezen. Wil je de data niet bewaren dan zou ik met fdisk proberen de schijf opnieuw in te delen.

In de verkenner zie je helemaal geen hd staan of staat hij er wel maar kun je niet uitlezen?

Nogmaals weet je zeker dat hij goed is aangesloten?

Ondanks dat de pc hem hardware matig wel ziet hoeft het dan nog niet te beteken dat hij leesbaar is namelijk.

grtjs jjw

Kan zijn. Ga proberen met Fdisk. Heb gekeken naar de jumper. Staat op slave. Klopt dus.

een gebruikt harddisk en mag alle data er van jou af?

zo ja http://www.killdisk.com/downloadfree.htm kies Download Bootable Disk Creator for Free version of KillDisk

handleiding http://www.killdisk.com/downloadfree.htm#Booting_from_Floppy_Disk

dan wordt het gebruikte schrijf hellemaal geleegd

sluit alleen die oude gebruikte schijf aan je pc voor het geval je de 1e schijf erafgooit
niet alleen de partitie's erafgooien je hele schijf erafgooien via killdisk(circa 10 min wachten) na het verwijderen sluit je het programma af de computer uit(1e schijf aansluiten diskette eruit) en start je windows op, ga je naar schijfbeheer en dan kun je de partitie nog opnieuw aanmaken

Laatst bewerkt:
Lijkt mij link. Ben ik straks mijn C schijf ook kwijt???
Denk dat ik hem eerst in een andere pc zet.

de 1e schijf de c: schijf dus koppel je los en laat je de 2e schijf alleen ff hangen heb je ook geen zorgen:thumb: zodra je klaar bent koppel je de 1e schijf weer aan zodat windows opstart vergeet de diskette er niet uit te halen

Laatst bewerkt:
Ja je hebt natuurlijk gelijk. Bedankt.

Opa gaat morgen verder. StoneyCity en JJW

Laatst bewerkt:
Het is gelukt.
Misschien kan iemand anders geholpen zijn met het volgende;

De onzichtbare schijf is een Maxtor 6EO3-LO. Bij Maxtor een programma opgehaald, genaamd Powermax. Dit proggie maakt een opstartfloppy, waarmede je de schijf controleert. Asl dat proggie de schijf ziet haal je een ander proggie op, genaamd MaxBlast4, dat ook een floppy aanmaakt. Floppy in de A , Hard 1 C: er af halen (stekkertje los) en herstarten. Wachten. Programma volgen (formatteert schijf).

grtz.,

Henk sr

Of te wel het werkt nu??

Dat is dan fantiastich, en dat zonder onze hulp haha :d
Nou veel hd plezier.

grtjs jjw

Best jjw. Het werkt wel, maar niet zoals het hoort. De hd is nu te zien als H. Alleen staat er het plaatje van de CF kaart bij. Hoe kan ik dat veranderen???

grtz.,

Henk Sr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan