Ziet cd-rom niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

john_boy_overbe

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2003
Berichten
77
Hallo allemaal,

heb van het weekend geprobeerd me broertjes computer opnieuw te installeren, maar bleef haken.

Ik heb de computer geformateerd volgens de regeltjes uit het sticky forum.

Nu probeer ik via de opstartdiskette opnieuw win 98te installeren. Ik toets in 'setup', maar krijg de melding dat ie geen cd-rom station kan vinden. Heb alle letters van a t/m z geprobeerd.

Iemand een suggestie?

Alvast bedankt.

MVG
 
Ik neem aan dat je de pc opgestart hebt met cd-rom ondersteuning!

Probeer eens een ander opstartschijfje!
of de cd-speler varvangen deze zou wel eens stuk kunnen zijn!
 
Kijk eens of het helpt om andere drivers voor je cd-rom-speler van de opstartdiskette te laten laden.
Een andere mogelijkheid is Windows zelf een opstartdiskette laten maken (Start > Instellingen > Configuratiescherm > Software > tabblad Opstartdiskette > Diskette maken) en kijken of het het met deze diskette lukt via de menu-optie Opstarten met ondersteuning voor cd-rom.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Marcel: Ik doe met ondersteuning ja, heb ander schijfje geprobeerd en cd-rom deed het voor het formateren nog wel.

Guus: heb geformateerd, dus een eigen diskette maken gaat nie meer en voor de drivers ga ik kijken.

Hoe kom ik in de bios zodat ik misschien de volgorde kan veranderen
 
Geplaatst door john_boy_overbe
Hoe kom ik in de bios zodat ik misschien de volgorde kan veranderen
Meestal door tijdens opstarten DEL of F1 ingedrukt te houden.
Als je weet welk moederbord je hebt kun je hier kijken onder Keyboard Commands voor de juiste toets(en).

Guus.
 
In de bios kun je komen door tydens het opstarten op "del" of "esc"te drukken ligt eraan wat voor pc je hebt,maar kijk en lees goed voordat je wat veranderd.
 
Zoals Marcel Bosveld al zei kan je cd-romspeler gewoon stuk zijn.
Het kan ook zijn dat de laser-pickup in de speler vuil is of dat de cd-rom zelf schoongemaakt moet worden.

Guus.
 
nee, dat is het nie, want lampies enzo doen het en heb ook een andere aangesloten, kom jongens help please
 
Geplaatst door john_boy_overbe
kom jongens help please
We doen ons best. :)
Ik denk niet dat het aan de drivers ligt.
Als je een andere drive hebt aangesloten en je krijgt dezelfde melding, dan is het heel goed mogelijk dat de cd-rom zelf beschadigd of vuil is. Probeer eens een ander exemplaar als je daaraan kunt komen.
Kijk anders hier eens voor nog een stel mogelijke oorzaken van die melding.

Guus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan