Ziet Harddisk niet in bios maar dvdrom wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

mikederoo

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2011
Hallo sinds Kort heb ik een tweede-hands server gekocht Fujitsu siemens Primergy RX 300

En er zat geen OS op Dus dacht ik dan gaan we die even installeren maar in de Bios zie ik alleen de DVD rom staan en niet de hdd Maar bij de setup staat de HDD wel. Maar hij geeft de volgende Fout:

Kan windows niet instaleren op Schrijf 0 Partitie 1

En als ik klik meer details weer geven zegt die:

De hardware van deze computer ondersteunt mogelijk het opstarten in deze schijf niet. Zorg ervoor dat de schijfcontroller is ingeschakelt in het BIOS-menu"

ben er al een hele Poos mee bezig maar krijg het niet klaar

Groetjes Mike

Installing the OS after options have been installed will
cause installation operations to end in an error.
- Non-system hard disks
- External SCSI optional devices (Hard disk cabinet,
Backup cabinet, DAT unit , etc.)

lees hier maar eens hoofdstuk 7 hoe te handelen met primergy's

Windows server 2003 installeren wil niet

Hallo Helpmij Mensen, Als ik windows server 2003 Will installeren Gaat hij gewoon verder Maar naar dat hij de server restart Wil die hem weer opnieuw installeren Terwijl die al geinstaleerd is en dan wil hij niet naar het volgende scherm om hem te installeren waar staat hoeveel minuten het duurt hij hang naar het installeren heb hem al geformateerd naar NTFS maar helpt ook niks.

Groetjes Mike

Verplaatst naar de serversectie omdat je hier wss meer servergerelateerde antwoorden krijgt

@mikederoo
Ik heb je 2 topics samengevoegd omdat het niet nodig is een nieuw topic over hetzelfde onderwerp te openen.
Lees de voorwaarden nog eens door.

eerst zat er 2003 op maar toen had ik server verplaatst en als ik hem nu installer gaat die 100% en reboot die En dan gaat die niet verder met het volgonde installatie

Neee een ide schrijf die is aangesloten op voeding van pc en die ide aandsluiting op server eerst werkte hij wel maar nu niet

Als het CD/DVD apparaat word herkent in het BIOS en de HD niet staan de jumpertjes niet juist op de HD (master/slave).

Neee een ide schrijf die is aangesloten op voeding van pc

Enkel op de voeding , maar ook op de IDE controller?

Laatst bewerkt:
uhm dvd wordt herkent in de bios en de hd staat er niet en ik heb geen jumpertje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan