ziet harde schijf niet bij installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

rene1980

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2004
Ik probeerde mijn pc opnieuw te installeren met xp maar hij gaf na een korte periode aan dat ie de installatie niet kon uitvoeren omdat er geen harde schijf is waar die het op kan zetten.

Kan ik ergens in de bios iets instellen zodat die het wel ziet? ik kan nu namenlijk ook niet meer naar windows, want dan krijg ik een foutmelding

Als je windows installeerd via de CD en dan met de CD opstart moet je op F6 klikken. Doe dan de SATA RAID Driver floppy erin, klik op ENTER, Installeren en klaar :)

windows starte dus wel op kijk of de flatkabel wel goed aangesloten is op je harddisk

StoneyCity zei:
windows starte dus wel op kijk of de flatkabel wel goed aangesloten is op je harddisk

dat kan ik nog wel even kijken.

Maar het rare is dat als ik op f6 wil drukken op het moment dat ie vraagt druk f6 om iets te installeren buiten windows, dat ie dat niet doet en dat me toetsenbord het niet lijkt te doen, terwijl die normaal wel gewoon werkt ( ook om naar de bios ofzo te gaan)

maar ik ga ff de binnenkant bekijken. heb geen diskette namenlijk van de hd, en kan dan even kijken of ik het typenummer enzo zie staan en de drivers vanaf een andere pc kan downloaden.

Hoe bedoel je dat? Als je op F6 klikt gaat ie laden net zoals bij de gewone setup, daarna krijg je dat vensertje

reactie

Hjthelper zei:
Hoe bedoel je dat? Als je op F6 klikt gaat ie laden net zoals bij de gewone setup, daarna krijg je dat vensertje

Ik kan niet op f6 drukken, hij blijft gewoon windows laden zegmaar. en hij reageert niet op het toetsenbord.

Maar ik heb ook de drivers nodig nu van de hd. die ga ik even zoeken kijken of ik die op diskette kan zetten.

deijlrene zei:
Ik kan niet op f6 drukken, hij blijft gewoon windows laden zegmaar. en hij reageert niet op het toetsenbord.

Maar ik heb ook de drivers nodig nu van de hd. die ga ik even zoeken kijken of ik die op diskette kan zetten.
ik snap er niks meer van

blijft hij windows gewoon laden?
start windows wel op?

hij bedoelt eigenlijk tijdens de windows installatie die blauwe scherm druk je op F6 als je het eronder leest zie je 5 seconden of zo staan "druk op F6 als je de drivers van diskette wilt installeren" dan druk je F6 in

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan