Ziggo Allesin1 + draadloos maximaal 17MBIT

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stanley19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Hallo,

Ik heb Alles in 1 plus van ziggo, dwz dat ik max 50mbit down zou moeten hebben.
Echter kom ik max. tot 17mbit (speedtest.ziggo.nl), upstream is op zich ok.

Ik heb al contact gehad met Ziggo klantenservice en service plus.
Zij hebben de parameters van mijn UBEE wireless modem goedgezet en nu haal ik met vaste UTPkabel verbinding tegen de 50MBIT op mijn laptop.
Draadloos daarentegen haal ik maximaal dus 17MBIT op mijn desktop.

Ik ben alle kanalen afgegaan maar verder dan dit kom ik niet. Overigens op een ander apparaat (laptop) haal ik tegen de 42MBIT draadloos. Conclusie lijkt dus dat mijn netwerkkaarten er niet tegen bestand zijn van mijn desktop.

(Betreft :Sitecom N-USB Netwerkkaart WL-182 , een dongle dus. Ook de ingebouwde RT2500 USB Wireless LAN Card trekt het niet)

Iemand anders nog ideeen/adviezen waarom ik niet dezelfde snelheid draadloos haal als mijn laptop?

(overigens zit ik in een appartementencomplex, dus 50MBIT verwacht ik ook niet)

Die snelheid lijkt verdacht veel op het max. van de Wireless G standaard. Lijkt alsof je kaart niet sneller gaat. Met een Wireless N kaart gaat het sneller (zoals je zelf ook al merkte)

Dat zijn de productspecs. Die had ik ook kunnen lezen.

Ik vermoed dan ook dat de kaart op de een of andere manier op de G standaard werkt in plaats van de snellere N. Hoe en wat precies kan ik van hieruit niet zeggen, echter het feit dat het met een andere laptop sneller gaat betekend waarschijnlijk dat je de oorzaak/oplossing eerst bij je eigen laptop mag zoeken.

Ik denk dat het een instelling is van de N Usb adapter. Aansluiten op de laptop levert dezelfde snelheid.
Wat de juiste configuratie moet zijn dat weet ik niet, hoe kan ik deze makkelijk prijsgeven op het forum.

Tenzij jullie kunnen aangeven welke dongle/ingebouwde draadloosnetwerkkaart 100% compatible zou moeten werken icm ziggo + abonnement en pc-hardware (medion 8808)

ik heb bij de mediamarkt een usb dongle N150 meegenomen. (Sitecom 150 Mbps X1).
Aangezien dit vanwege de 50MBIT 300N overbodig zou zijn.

Desondanks haal ik nu nog slechts 8MBIT p/s via de speedtest....M.a.w. het inpluggen van een andere usb heeft niet geholpen!

Waarschijnlijk zit je verder weg van het signaal van Ziggo. Dit kan je nachecken op hun site. Hoe dichterbij je bij een lijn zit, hoe hoger je internetverbinding is. Bij mij is het geval, dat er pas geleden een lijn is aangelegd bij ons. Check het eerst even na, indien dit niet zo is, moeten we andere conclusies trekken.

Lijkt me niet nodig.

Laptop haalt draadloos met ingebouwde kaart 45mbit
Desktop haalt ongeacht 150n of 300n met usb dongle 12-15mbit

Apparaten staan in appartement, gelijkvloers nog geen 15 meter uit elkaar.
Pc is 8808 medion pc.

Waarschijnlijk zit je verder weg van het signaal van Ziggo. Dit kan je nachecken op hun site.
Waar dan?

Laatst bewerkt:
De aanhouder wint altijd.

Ik heb de MTU via Optimizer aangepast (waarde 1500). Met 35mbit gemeten op speedtest op de desktop kom ik nu toch aardig in de buurt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan