Stanley19
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 8 jan 2002
Hallo,
Ik heb Alles in 1 plus van ziggo, dwz dat ik max 50mbit down zou moeten hebben.
Echter kom ik max. tot 17mbit (speedtest.ziggo.nl), upstream is op zich ok.
Ik heb al contact gehad met Ziggo klantenservice en service plus.
Zij hebben de parameters van mijn UBEE wireless modem goedgezet en nu haal ik met vaste UTPkabel verbinding tegen de 50MBIT op mijn laptop.
Draadloos daarentegen haal ik maximaal dus 17MBIT op mijn desktop.
Ik ben alle kanalen afgegaan maar verder dan dit kom ik niet. Overigens op een ander apparaat (laptop) haal ik tegen de 42MBIT draadloos. Conclusie lijkt dus dat mijn netwerkkaarten er niet tegen bestand zijn van mijn desktop.
(Betreft :Sitecom N-USB Netwerkkaart WL-182 , een dongle dus. Ook de ingebouwde RT2500 USB Wireless LAN Card trekt het niet)
Iemand anders nog ideeen/adviezen waarom ik niet dezelfde snelheid draadloos haal als mijn laptop?
(overigens zit ik in een appartementencomplex, dus 50MBIT verwacht ik ook niet)
Ik heb Alles in 1 plus van ziggo, dwz dat ik max 50mbit down zou moeten hebben.
Echter kom ik max. tot 17mbit (speedtest.ziggo.nl), upstream is op zich ok.
Ik heb al contact gehad met Ziggo klantenservice en service plus.
Zij hebben de parameters van mijn UBEE wireless modem goedgezet en nu haal ik met vaste UTPkabel verbinding tegen de 50MBIT op mijn laptop.
Draadloos daarentegen haal ik maximaal dus 17MBIT op mijn desktop.
Ik ben alle kanalen afgegaan maar verder dan dit kom ik niet. Overigens op een ander apparaat (laptop) haal ik tegen de 42MBIT draadloos. Conclusie lijkt dus dat mijn netwerkkaarten er niet tegen bestand zijn van mijn desktop.
(Betreft :Sitecom N-USB Netwerkkaart WL-182 , een dongle dus. Ook de ingebouwde RT2500 USB Wireless LAN Card trekt het niet)
Iemand anders nog ideeen/adviezen waarom ik niet dezelfde snelheid draadloos haal als mijn laptop?
(overigens zit ik in een appartementencomplex, dus 50MBIT verwacht ik ook niet)