ziggo coax kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedenavond,

Denk dat je dat inderdaad wel moet aansluiten is de aansluiting naar kabelnetwerk van Ziggo doe je niet kan je niks van het al doen telefoneren internetten

Laatst bewerkt:
Goedenavond,

Denk dat je dat inderdaad wel moet aansluiten is de aansluiting naar kabelnetwerk van Ziggo doe je niet kan je niks van het al doen telefoneren internetten
maar er staat ook iets over sigaal verdeler maar dat heb ik niet thuis wel dit: http://www.kleinspul.nl/products_pictures/hirschman_tras.jpg
maar dan 1 met radio en 1 met tv nie zo als op de foto tv/r

maar 1 tv en nog zo plugje voor radio :P
groetjes dyon:thumb:

Hoi,

Ik heb zo het idee dat je vanuit dat kastje van de laatste link naar die verdeler gaat en van daaruit naar je modem en naar de tv dus 1 kabel in en 2 uit

Maak je geen zorgen! Meneer Ziggo heeft alles wat je nodig hebt in een grote doos gestopt welke je thuisgestuurd krijgt samen met het modem en eventueel de digitale tv ontvanger, dus nieuwe antennedoos, signaalsplitter, coax verbindingskabels, telefoonkabel, sjieke tang om zelf utp stekkertjes aan te zetten, er zit zelfs meestal een klein telefoontoestelletje bij om de lijn te testen, kortom... alles!

Laatst bewerkt:
Als je deze aansluiting in je huis hebt komt het allemaal goed:
images

hierop moet iets op worden aansloten met de uitgangen voor radio, tv en een aansluiting voor de modem.

suc6

Als je deze aansluiting in je huis hebt komt het allemaal goed:
images

hierop moet iets op worden aansloten met de uitgangen voor radio, tv en een aansluiting voor de modem.

suc6

Niet helemaal... want in die doos zitten wat filters...... Die doos moet je vervangen door de doos die je in het Ziggo pretpakket vindt........

Maak je geen zorgen! Meneer Ziggo heeft alles wat je nodig hebt in een grote doos gestopt welke je thuisgestuurd krijgt samen met het modem en eventueel de digitale tv ontvanger, dus nieuwe antennedoos, signaalsplitter, coax verbindingskabels, telefoonkabel, sjieke tang om zelf utp stekkertjes aan te zetten, er zit zelfs meestal een klein telefoontoestelletje bij om de lijn te testen, kortom... alles!
maar wat is dus een coax kabel :P?

Niet helemaal... want in die doos zitten wat filters...... Die doos moet je vervangen door de doos die je in het Ziggo pretpakket vindt........
vervangen ????
dat kan ik echt niet !!!!!!
en een montuur heb ik geen geld voor
ik heb die diis die je daar zit ja e wat dan ?

Een coax kabel is niets meer, maar ook niets minder dan een afgeschermde kabel... dus met één ader in het midden en de aarding er om heen... ook wel bekend als antennekabel of tv-kabel........

ik heb die diis die je daar zit ja e wat dan ?

Die doos moet je dus gewoon van de muur schroeven... binnenin zit.... je raadt het al, een coaxkabel en die moet je in het contactje van je nieuwe doos steken...... vervolgens die nieuwe doos weer met dezelfde schoefjes van de oude, tegen de muur schroeven.......

vervanegn dat kan ik niet :O:O:O:O:O:O
en een montuur heb ik echt geen geld voor !!
me oma heefd dat ook en heelf dat volgens mij ook niet gedaan

Die doos moet je dus gewoon van de muur schroeven... binnenin zit.... je raadt het al, een coaxkabel en die moet je in het contactje van je nieuwe doos steken...... vervolgens die nieuwe doos weer met dezelfde schoefjes van de oude, tegen de muur schroeven.......

ohh moet je dat echt persee vervangen ?
dat lijkt mij tog niet ?

Zie hier de installatie instructie: https://static.ziggo.nl/images/inst...k-de-kabelaansluiting-geschikt_tcm14-1920.pdf

Als je de oude doos gebruikt heb je grote kans op slecht werkend internet en telefoon... en als je ook digitale tv hebt genomen, heb je ook daar kans op storingen......

Als je dan de hulplijn belt is de eerste vraag of je die doos wel vervangen hebt..... maar je kunt het altijd proberen........

Laatst bewerkt:
Jawel, dat kastje is ooit bedacht voor radio en tv...
Maar Ziggo gebruikt het tegenwoordig ook om internet en telefoon signalen mee te vervoeren tot in je huiskamer.... De signaalsplitter verdeelt het daarna in een signaal dat naar je modem (voor internet en telefoon) gaat en een ander voor radio en tv.......

Jawel, dat kastje is ooit bedacht voor radio en tv...
Maar Ziggo gebruikt het tegenwoordig ook om internet en telefoon signalen mee te vervoeren tot in je huiskamer.... De signaalsplitter verdeelt het daarna in een signaal dat naar je modem (voor internet en telefoon) gaat en een ander voor radio en tv.......
dus het moet echt persee

Tja, je kunt het altijd op het oude kastje proberen...... werkt het niet goed, dan weet je waar het aan ligt en kun je het altijd nog vervangen......
maar stel als ik dat niet doe !?
hoe moet ik dan me telefonie en internet instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan