Ziggo downloadsnelheid wordt niet gehaald

Status
Niet open voor verdere reacties.

elspeth

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Goedemiddag,
Ik heb een Dell Dimension 9150 computer, Windows XP, 4 jaar oud. Sinds kort heb ik een Ziggo Alles-In-Een abonnement 50 Mbit downloadsnelheid. Deze snelheid wordt door mijn computer niet gehaald, ik kom tot ± 16 Mbit. Er is een Ziggo monteur geweest, die alles gecontroleerd heeft en daarna op zijn laptop 48 Mbit haalde. Volgens hem moet er iets in de instellingen van mijn computer niet goed staan, maar hij had geen idee wat.
Heeft een van jullie misschien een oplossing hiervoor?
Alvast bedankt!
Elspeth

gaat de kabel van het ziggo modem rechtstreeks naar je laptop toe....
of zit er nog iets anders tussen.,

gaat de kabel van het ziggo modem rechtstreeks naar je laptop toe....
of zit er nog iets anders tussen.,

Sorry, had ik moeten vermelden, de kabel gaat rechtstreeks van het modem naar mijn computer.

www.speedtest.net
doe daar de test eens en plaats dat plaatje eens hier.
20 mbit heb ik

Laatst bewerkt:
ik had hetzelfde probleem
uit eindelijk maar windows opnieuw geinstalleerd
en het is nu ok
ook dat was bij ziggo all in one

ik had hetzelfde probleem
uit eindelijk maar windows opnieuw geinstalleerd
en het is nu ok
ook dat was bij ziggo all in one

Dat is wel een erg radicale oplossing. Als het helemaal niet anders kan, dan doe ik dat wel, maar misschien heeft iemand anders nog een idee.
In ieder geval bedankt.

als de test gereed is doe je copy for forum.
dan in dit bericht op de ansichtkaart klikken en dan daar de url invoeren.

maar als dit je gegevens zijn voor je abbo dan ben je wel zeer onder gewaardeerd.
heb je alles in 1 plus of......betaal je 49 euro of 69 euro

als de test gereed is doe je copy for forum.
dan in dit bericht op de ansichtkaart klikken en dan daar de url invoeren.

maar als dit je gegevens zijn voor je abbo dan ben je wel zeer onder gewaardeerd.
heb je alles in 1 plus of......betaal je 49 euro of 69 euro

Alle metingen die gedaan zijn, waren goed, de monteur is dik een uur bezig geweest. Hij begreep er ook niks van. Daarna weer een speedtest en weer hetzelfde resultaat. Op zijn eigen laptop dus ook aangesloten met mijn kabel en het resultaat was 48 Mb. Ik heb Alles-In-Een-Extra, dus ik zou wel graag die snelheid willen halen anders betaal ik een hoop geld voor niks.

Heb je die TCP optimizer nog gebruikt?

Dat heb ik nog niet gedaan. Ik heb nl. niet zo heel veel ervaring met dit soort dingen en wil het eerst nog eens overleggen met iemand die er meer verstand van heeft dan ik.
In ieder geval bedankt voor het meedenken. Als het gelukt is hoor je het nog wel.

Jammer.... het zou de oplossing kunnen zijn....

De kennis met meer ervaring zou moeten weten dat het originele TCP protocol in XP erg getrimd is (men dacht op die manier de verspreiding van "worms" te kunnen beperken....
en dat het dus erg zinvol is om de inhoud van een paar registersleutels en sys files te wijzigen (Microsoft geeft hier zelf aan hoe dit te doen: http://support.microsoft.com/kb/314053) . Omdat het met de hand wijzigen bijna ondoenlijk is, en als je geen ervaring hebt met het editten van het register, zelfs risicovol, zijn hiervoor dit soort programma'tjes geschreven..........

De kennis met meer ervaring zou moeten weten dat het originele TCP protocol in XP erg getrimd is (men dacht op die manier de verspreiding van "worms" te kunnen beperken....
en dat het dus erg zinvol is om de inhoud van een paar registersleutels en sys files te wijzigen (Microsoft geeft hier zelf aan hoe dit te doen: http://support.microsoft.com/kb/314053) . Omdat het met de hand wijzigen bijna ondoenlijk is, en als je geen ervaring hebt met het editten van het register, zelfs risicovol, zijn hiervoor dit soort programma'tjes geschreven..........

Bedankt voor de uitleg en ik laat het je nog weten of het gelukt is.

Het is inderdaad de oplossing. De downloadsnelheid is nu 48.19 Mb.
Hartelijk dank.
Els

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan