Ziggo internet 40mb/s Lage downloadsnelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

lunatoe

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2009
Sinds vandaag heb ik grote problemen met het draadloos internet heb een speedtest gedaan en kreeg maar 0.50 mb/s van de 33 die ik eergister nog kreeg. Korte momenten schiet het weer omhoog maar niet hoger dan 300kb/s downloaden en zakt later af naar 20 kb/s ongeveer. Ping is rond de 2000-4000 eerder 25. Net nieuw abbo met 40 mb/s. Signaal: redelijk-uitstekend veranderd hele tijd door.

Dit probleem heb ik thuis ook. wij hebben ziggo alles in 1 plus met een modem en router in 1 (cisco EPC3925)
volgens mij is bij ons die cisco het probleem want regelmatig hebben wij een hoge ping als we met meer dan 1 apparaat op het internet zitten (draadloos of kabel). en de router valt regelmatig uit.
de download speed is bij ons ook laag 1,7 MB/s terwijl er voor 4MB/s betaald wordt. het signaal is op de 1ste verdieping max 3 streepjes (van de 5) meestal 2.

*net weer test gedaan op speedtest.ziggo.nl en download is zelfs 0,8MB/s (verder niemand op internet)

Laatst bewerkt:
ligt het niet gewoon aan een trage netwerkadapter? Staat de cisco wel op .N modus ingesteld? Dat kan hij immers aan...

Ik heb geen cisco dus waarschijnlijk zal het niet aan de modem/router liggen.

Laatst bewerkt:
bij instellingen staat 802.11n mode, dus lijkt me wel ja.
maar als ik bij het scherm kom als ik ingelogd ben staat er bij gebruikers:
Bertus-PC ... ... 802.11 RF (wifi)(0) mijn laptop ondersteunt wel die n modus. wat houd die rf in?

Laatst bewerkt:
502.11n mode? Bedoel je misschien 802.11? Verder is Rf niets bijzonders.

@lunatoe heb je op een andere pc precies de zelfde problemen?
@ikbenburtus Ik denk dat RF voor radio frequency staat maar weet dat niet zeker, heeft er iig ook niks mee te maken.. Als het goed is die frequencie gewoon 20 Mhz. Als je echt denkt dat het aan je router ligt, reset hem gewoon eens naar de standaard instellingen. Misschien heb je per ongeluk wat veranderd? Wij hebben dezelfde router en geen problemen.

De frequentie is 40 Mhz hier heb modem al keer gereset laptop zelfde probleem.

ikbenbertus,

Ik wil je hierbij verzoeken om een eigen vraag te openen voor jouw probleem. (ik kan wel reacties gaan verplaatsen, maar dat lijkt deze vraag zo raar) Zoals al te merken is, is jouw probleem anders dan die van de originele vragensteller.
Daarnaast is het niet de bedoeling om over jouw eigen probleem in iemand anders' vraag te beginnen

@ killermenace het was niet de bedoeling. ik dacht dat ik hetzelfde probleem had.. ik zal er niet op door gaan :)

Probeer het eens bekabeld en kijk hoe dat uitpakt, daarna eventueel ook met de router er tussenuit, dus direct op het modem als dat kan.
Is het nog steeds sloom zou ik even contact opnemen met ziggo ;)

Hij doet het weer wat sneller. Geen idee wat het was.

Maar in iedergeval bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan