Ziggo modem -> router -> Pc & Laptop ..werkt niet ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miep92

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2012
Hoi Hoi

Ik heb de volgende vraag , waar ik al een paar dagen mee zit te klooien :confused: ..
Wij hebben beneden een ziggo modem staan, vanuit die ziggo modem gaat er een internetkabel in mijn router.
Deze router staat verbonden met mijn pc, dat werkt verder gewoon prima.
Maar mijn laptop wil geen verbinding maken met de router..Ik heb een Sitecom duelband usb adapter 300n in die laptop zitten voor de wifi verbindin, dit op het moment dus niet gemaakt kan worden.

Telkens moet hij een of ander IP adress vernieuwen ? en dat lukt hem dus niet.

terwijl als ik mijn laptop direct verbind met de ziggo modem helemaal beneden, hij nergens problemen mee heeft?
dan verbind hij wel.

Kan iemand mij helpen?

Michelle

een modem van ziggo een UBEE??
zet dan in de UBEE je wireless op disabled
en doe alles via de router

Ohw op die manier.
Ik kom niet in die modem want die is niet van mij dus heb geen gegevens daarvan alleen de netwerksleutel
Maar geen gegevens om in de modem de komen

Ja als ik dat invul moet ik inloggen op die ziggo ding dat kan ik dus niet want die zijn veranderd..

was te proberen ,maar dan houd het voor mij op
of je moet hem naar fabrieks instelling resetten:D

De modem van ziggo (ubee) is een modem/router in 1. Je hoeft hem niet appart te verbinden met je router.

De naam en wachtwoord van een ubee modem staan hier:

naam: ziggo
wachtwoord: draadloos

2 routers na elkaar waarschijnlijk? Welke instellingen heb je in je eigen router (ook graag merk en type meegeven) aangebracht en welke zijn de instellingen van die Sitecom USB adapter?

@contrazoom ja ik denk het , zo zit het aangesloten nu bij mij thuis: De ziggo modem, de internetkabel van daaruit zit in de router die op zolder staat. En die router wil ik laten verbinden met mijn pc en laptop. (Pc pakt hij gelijk , laptop niet dan zegt ie steeds: IP adres vernieuwen ofzo)

Router op zolder is een: TP-Link - tp-link tl-wr1043nd gigabit router.
Ik heb verder qua instelling niet zoveel gedaan daarmee, alleen een wachtwoord erop gezet omdat anders iedereen erop kan.

Ohwja de laptop is erg oud, wil hem alleen gebruiken voor internet..hij draait op windows xp en heb er een sitecom dealband usb adapter 300n in.

De laptop zit dus 2 verbindingen : de ziggo modem beneden, en de router en ik wil hem laten verbinden met de router omdat ie net aan red met die van ziggo en soms dus weg valt.
Maar hij verbind dus met die van ziggo direct en die van de router dus niet..vanwege dat ip vernieuwen iets ofzo..

Ben een vrouw, dus t is al heel wat dat ik dit gered heb haha , maar hopelijk kunnen jullie me verder helpen.:d

Laatst bewerkt:
grrrr ,,,
nou heeft mijn pc ook internet kuren, hij verbreekt om de zoveel minuten de verbinding waarhscijnlijk omdat er dus iets niet goed staat in de instellingen :( maar wat !!?

ik heb het voor jullie getekend, want wij vrouwen kunnen niet zo goed uitleggen :p
2w24qog.jpg

- Ziggo modem staat benden ( die heeft wifi ingebouwd tegenwoordig), deze is met een internet kabel verbonden met de
- TP-link router op zolder.

Nou is het de bedoeling dat de pc op zolder en laptop boven verbonden zijn met de tp-link router en de pc beneden gewoon met de ziggo modem.

maar nu lukt het me helemaal niet meer, heb nu maar de internetkabel rechtstreeks in mijn pc gedaan anders kan ik niet eens normaal internetten..

*ohja, en dit krijg ik als ik inlog op de ziggo modem,
ouw651.jpg

en als ik extra opties doe krijg ik dit
2i7smsn.jpg

is het zo duidelijker of heb ik het alleen maar erger gemaakt ?:confused:

wat vanschagen in zijn post voorstelt om de wireless op de UBEE uit te schakelen, zou eigenlijk nog het simpelste zijn maar dan zijn er nog steeds bepaalde instellingen nodig en het kan gebeuren dat de pc beneden geen of een zwakke verbinding heeft met de TP op zolder. Het algemene stuk onder het subforum Routers "meerdere routers in 1 netwerk" is verplicht leesvoer in jouw geval. Als je de situatie wil houden zoals op je tekening, heb ik nog een aantal vragen:
1/ De kabel komende vd Ziggo modem is toch aangesloten op de WAN-poort vd TPlink?
2/ In de Ziggo staat wellicht ergens een pagina DHCP? Als starting local address staat er 192.168.178.10 vermoed ik? Wat staat er onder "number of CPE's", 64? of zo?
3/ Volgens de TPlink manual is het IP-adres 192.168.1.1, heb je dat gewijzigd? En zo ja via welk adres geraak je nu in de TPLink?
Afhankelijk vd antwoorden, kan ik je dan wellicht de volgende stappen geven.

Antwoord 1; ja klopt.
Antwoord 2; ja klopt 64.
Antwoord 3; ik heb volgens mij helemaal niks veranderd

:)

ik had al een vermoeden voor antwoord 3. Ok dan next. Koppel voor de volgende stappen de TPLink los vd Ziggo en verbind je laptop of zolder-pc met een kabel aan de TPlink. Configureer je netwerkkaart (stel vd laptop) best even tijdelijk met een statisch IP-adres bv. 192.168.1.10 met subnet masker 255.255.255.0. Gateway, DNS hoef je niet in te vullen. Dan zou je in de TPlink moeten geraken mits opgave van username en paswoord. Standaard is dat admin en admin.
1/in het menu vd TPLink ga naar de netwerk tab en kies WAN. Zet Wan connection type op Static en vul vervolgens als
IP adres 192.168.178.200
Subnet mask 255.255.255.0
Default gateway 192.168.178.1 (dit hoef je niet per sé in te vullen, dacht ik)
de rest verander je niet in dit venster. Vergeet niet op "save" te drukken.

2/terug in het hoofdmenu ga je naar DHCP - DHCP settings. Zet DHCP server op disable "Save"

3/ Ga nu naar Wireless→Wireless Setting. Kies een andere naam voor Wireless network name dan "Ziggo11751"
Kies de juiste region
Volgende parameters staan er waarschijnlijk al per default:
Channel: Auto
Mode: 11bgn mixed
Channel Width: auto
Max Tx Rate :300Mbps
Enable SSID broadcast dient aangevinkt te zijn.
Klik op "Save"

Wireless Security staat beschreven op pag. 39 vd TPlink manual. Voor het testen zou ik dat even op disabled laten staan. Als alles werkt zoals je het wenst, dien je dat wel aan te passen.

Ik hoop dat ik geen stappen vergeten ben. Je kan nu de laptop loskoppelen vd router maar je zal nu je draadloze netwerk adapter van je zolder laptop en pc moeten configureren met de nieuwe wireless netwerk naam (SSID) en ook kijken of beide op "automatisch IP-adres verkrijgen" staan.
Aan de pc beneden verander je niks aangezien die nu goed werkt met de Ziggo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan