Ziggo Spamfilter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janhm

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2006
Wat zijn jullie ervaringen met het spamfilter van Ziggo?
Het advies van Ziggo is om met gemiddeld te beginnen, is dat voldoende?

Hoi,

Dat hangt van jezelf af ......
Je merkt het snel genoeg: als je - ondanks het inschakelen van de spamfilter - alsnog veel spam binnenkrijgt - dan moet 'ie hoger.
Als je inlogged op je webmail en er staan mailtjes in de 'spambox' die er eigenlijk niet horen, zet je hem lager.
Zoals ze bij Ziggo aangeven: gemiddeld beginnen en je ervaart het zelf.

Het hangt ook af van je mailgedrag en de 'bekendheid' van je mailadres(-sen). De één krijgt daardoor meer spam binnen dan de ander.

Goedemorgen Teun,

Wij kregen wel eens een vraagteken achter een e-mail die geen spam was.
Nou vroeg ik mij af op welk niveau het spamfilter staat voordat je zelf het spamfilter instelt.

Avast bedankt.

:thumb:

Laatst bewerkt:
Standaard staat het spamfilter zelfs uit en worden er geen mails tegen gehouden.

De gemiddelde instelling voldoet uitstekend, alles wat je hoger zet zal je geen ge-automatiseerde mails meer ontvangen zoals nieuwsbrieven, e-mailnotificaties (van b.v. Helpmij) en als iemand bijvoorbeeld het onderwerp is vergeten in te vullen van de e-mail komt die ook niet meer binnen.

Bedankt Maestro,

Ik ging er eigenlijk vanuit dat het filter standaard op laag stond vanwege een enkele vraagteken bij de e-mails.
Aangezien er enkele nieuwsbrieven binnen moeten komen zal ik gemiddeld proberen.
Mijn zorg was een beetje dat e-mail van Yahoo misschien ook tegengehouden zou worden als het filter te hoog staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan