Ziggo valt vaak uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

internett

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2012
Wij hebben een internetabonnoment van ziggo met downloadsnelheid van 8mbit/s en upload 1mbit/s

Het probleem is dat de verbinding vaak even uitvalt. Nu hebben wij best veel apparaten die op het internet aangesloten zijn, namelijk: Computer, laptop, ipad en telefoon.

Ik denk dat het internet uitvalt omdat het overbelast raakt. We zitten er daarom ook aan te denken om over te stappen naar alles in 1 bij ziggo met een internet verbinding van 50mbit/s. Zal dit het probleem oplossen of ligt het misschien aan ziggo?

hoe heb je alles aangesloten? draadloos? Zo ja, dan kan het daar aan liggen, de cisco modemrouter is niet echt geweldig.

Als je 4 apparaten op zo'n lijntje hebt zitten dan zal hij niet uitvallen, maar overbelast raken.
Je doet zelf al een goed voorstel.
Heb ook een 50 mbs lijn van Ziggo waar regelmatig ook tot 4 apparaten aanhangen en voldoet uitstekend.

van een langzaam internet abbo moet de boel niet uitvallen he, een sneller internet abbo zal hier dan ook geen verschil maken!

ovestappen is een goede keuze wij hebben ook alles in 1 bevalt prima
:d

Misschien zit de vraagsteller helemaal niet te wachten op extra kosten? De vraagsteller wil alleen maar dat zijn internet niet telkens wegvalt en dat gaat nooit opgelost worden bij een ander abonnement!

@K1pje, TS stelt zelf al voor een duurder abbonement te nemen. Een 8Mbs lijntje is erg magertjes. Het zal niet uitvallen, alleen ontzettend vertragen.

@ Coenraad

Ja, websites zullen sneller laden, downloaden zal sneller gaan e.d., maar de vraagsteller vraagt duidelijk of dat het zal helpen om een snellere verbinding te nemen tegen het wegvallen van de verbinding.

De verbinding zou in ieder geval nooit mogen wegvallen, vandaar dat ik vroeg hoe de computers e.d. aangesloten zijn.

Dit had ik thuis ook, we hebben toen een ander abbo genomen (van 2mb up naar 8mb up :P), maar waar het aan lag, weet ik niet, ik had zelf 2 opties bedacht:
- router kapot/oud.
- internet provaider probeert ons een duurder abbo aan te smeren, door het oude slechter te maken.

Zoals ik eerder schreef, het zal niet uitvallen maar overbelast raken.
Dat geeft voor de TS het gevoel van uitvallen.

Het is allemaal draadloos verbonden ja. Ligt het dan aan het modem of de router?

En het is echt dat het internet uitvalt. Bij dat icoontje op de computer komt dan een geel uitroepteken ipv een blauw bolletje.

Ik ben er eens op gaan letten en het valt me op dat het internet ALLEEN uitvalt als mijn broertje thuis is met zijn telefoon die internet verbinding maakt. Ik vermoed dus dat het aan zijn telefoon ligt. Heeft iemand enig idee of dit kan en waar dit aan kan liggen? Dat er iets verkeerd ingesteld staat misschien?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan