Ziggo Wifi

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariton

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2015
Heb net Ziggo modem met ingebouwde router aangesloten
Vaste verbinding op laptop perfekt.50Mb-5Mb.
Wifi geeft authenticiteit fout. Signaal uitstekend op mijn tablet en smartphone maar geen verbinding.

Hij geeft 2 keer een Ziggo wifi signaal aan
1e met de naam van de router
2e alleen ziggo
Alle twee geven een uitstekend signaal maar kan op beiden niet inloggen.
Heb het idee dat deze twee signalen uit mijn router/modem komen?

De SSID met alleen de naam Ziggo is van de zgn Ziggo Wifi spots

Inloginfo staat meestal onder op de router vermeld, ssid en ww.
Het ziggo signaal is waarschijnlijk het openbare netwerk (wifispot) van ziggo/upc waarop iedere ziggo gebruiker die het heeft geactiveerd gebruik van kan maken.

Laatst bewerkt:
Jackall heeft het bij het juiste eind ... staat op het modem van Ziggo (als het een ouder model betreft. )
De nieuwere modems worden geleverd met een losse sticker waar de gegevens op vermeld staan.

Ik heb vandaag een Ziggo router merk Technicolor model TC7210.Z geinstalleerd.
De SSID met naam Ziggo is een Wifi-hotspot. Userid en wachtwoord daarvoor vindt u in Mijn Ziggo. Als het goed is heeft u daar onlangs van Ziggo een mailbericht over gehad.

Voor "normaal" gebruik is er de SSID Ziggo-naam-van-de-router.
Bij de begeleidende kaart die in de doos met de router zat staan alle inloggevens die u nodig heeft.
Voordat dat allemaal werkt moet het modem/router eerst geactiveerd worden. Hoe dat gaat staat ook in de informatie die in de doos van de router zit.

Als het niet werkt of u kunt er niet uitkomen kunt u gratis een monteur langs laten komen die het allemaal voor u regelt.

Laatst bewerkt:
Router werkt goed . Vaste verbinding heeft opgegeven speed.
Met mijn tablet kan ik ook op de wifi komen. zover dus geen probleem,
Maar het is onmogelijk op "mijn ziggo" te komen. 2 keer account aangemaakt . helpdesk gebeld en ze zouden me een wachtwoord voor ziggo mail toesturen,
Alleen krijg ik een account voor ziggo mail niet aangemaakt zonder wachtwoord van hen.
Beetje bizar toch?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan