• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zijn 365 dagen altijd 1 jaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

romian

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2007
Nog even graag een aanvulling op de formule:
Ik zie dat U 365 dagen gebruikt in de formule,
Gaat dat dan bij een schrikkeljaar ook goed???
Vriendelijke groet romian

Beste romian ;)

Kan je de formule hier even plaatsen.

Groetjes Danny. :thumb:

Ik heb eens onderzoek moeten doen voor een datumroutine in verband met het jaar-2000 probleem.

• Een jaar heeft normaal 365 dagen
  • Indien het jaartal deelbaar is door 4, dan is het een schrikkeljaar
  • Is het jaar deelbaar door 100, dan is het geen schrikkeljaar
  • Is het jaar deelbaar door 1000, dan is het wel weer een schrikkeljaar.

@silkcom : De laatste regel moet zijn : Indien deelbaar door 400, dan schrikkeljaar.

Klopt helemaal. Ik werd ff gestoord in het typen en maakte daardoor deze fout.

De formule Danny

ALS(ALS(VANDAAG()>DATUMWAARDE(DAG(B8)&"/"&MAAND(B8));DATUMWAARDE(DAG(B8)&"/"&MAAND(B8))+365;DATUMWAARDE(DAG(B8)&"/"&MAAND(B8)))-VANDAAG()<8;" "&B4&" is over "&ALS(VANDAAG()>DATUMWAARDE(DAG(B8)&"/"&MAAND(B8));DATUMWAARDE(DAG(B8)&"/"&MAAND(B8))+365;DATUMWAARDE(DAG(B8)&"/"&MAAND(B8)))-VANDAAG()&" dagen jarig";"")

Met volgende formule heb je geen last van schrikkeljaar.

Code:
=ALS((DAG(B8)&"-"&MAAND(B8)&"-"&JAAR(VANDAAG()))-VANDAAG()<=7;B4&" is over "&(DAG(B8)&"-"&MAAND(B8)&"-"&JAAR(VANDAAG()))-(VANDAAG())&" dagen jarig";"")

Niels

Beste Niels28,
Bedankt voot de moeite maar ik heb nog een probleempje met de formule die overigens veel korter is:
Zodra de verjaardagsdatum voorbij is blijft hij het aantal -/- dagen melden waarop "is jarig". Kun je daar ook nog iets aan doen want dat is niet de bedoeling!
Alvast bedankt, romian

bij deze

Code:
=ALS((DAG(B9)&"-"&MAAND(B9)&"-"&JAAR(VANDAAG()))-VANDAAG()<0;"";ALS((DAG(B9)&"-"&MAAND(B9)&"-"&JAAR(VANDAAG()))-VANDAAG()<=7;B5&" is over "&(DAG(B9)&"-"&MAAND(B9)&"-"&JAAR(VANDAAG()))-(VANDAAG())&" dagen jarig";""))

Niels

Ja Nies, dat is de goede! Zeer bedankt voor de moeite!!!
Vriendelijke groet romian

Graag gedaan,

Zet je de vraag nog even op opgelost?

Niels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan