Zijn Acer laptops echt zo slecht?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nordicbart

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2009
Berichten
37
Op dit forum wordt regelmatig negatief over Acer laptops gesproken of geadviseerd om niet een Acer laptop / notebook aan te schaffen maar een ander merk.
Ik ben van mening dat deze meningen niet of slecht worden gemotiveerd.

Ik ben benieuwd of er ook positieve verhalen zijn over Acer laptops / notebooks. Iemand die een negatieve ervaring heeft met een product zal sneller op internet zijn onvrede uiten dan iemand die tevreden is.

Ik zou graag negatieve en positieve reacties ontvangen over Acer laptops en notebooks met motivatie. Misschien is het namelijk helemaal niet zo'n slecht merk ;)
 
Als moderator van deze sectie twijfel ik over het nut(etc) van dit topic.Er is al genoeg te vinden hierover.(ook op dit forum)

Ik laat topic vooralsnog open.Maar met die verstande dat wanneer iemand reageert, zijn of haar mening goed onderbouwdt moet hebben.Het bijv alleen maar plaatsen van "Acer is slecht"wordt niet geaccepteerd.Bij niet voldoen hieraan gaat er alsnog een slotje op.;)
 
@Nordicbart : deze discussie / vraag is al heel erg vaak voorbij gekomen, die ga ík hier met jou niet opnieuw voeren (uiteraard met alle respect)
Ik geef je één treffend voorbeeld, maar desgewenst kan ik zo nog héél veel andere voorbeelden opsommen: Klik
 
Met alle respect, dit gaat weer over 1 enkele kapotte Acer. Een forum is volgens mij voor iedereen die kan reageren en je hoeft geen discussie te voeren. Ik ben alleen maar benieuwd naar meningen over het product Acer aangezien deze op dit forum veelal in negatief daglicht wordt gezet. Ik vraag mij af of dit terecht is. Vandaar dat ik aan meerdere personen op dit forum een mening vraag en niet van 1.

Ik kan namelijk zelf al een positieve review geven over een Acer Aspire one (10" scherm), twee besturingssystemen (Windows 7 starter en Android). Nu 1 jaar jong, geen problemen gehad, batterij prima, kortom, prima apparaat.
 
Laatst bewerkt:
@Frankwannet:
Strak plan. Ik wil inderdaad een gemotiveerd antwoord hebben en inderdaad niet van hier boven genoemd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb mijn Acer Extensa 5220 nu ruim 3 jaar en elke dag staat hij zo,n 15 uur aan en hij doet het nog steeds prima. Ik maak alleen om de zoveel tijd even de koeling schoon en zou er graag een beetje meer geheugen in hebben. Voor de rest zeer tevreden
 
Ik heb mijn Acer Extensa 5220 nu ruim 3 jaar en elke dag staat hij zo,n 15 uur aan en hij doet het nog steeds prima. Ik maak alleen om de zoveel tijd even de koeling schoon en zou er graag een beetje meer geheugen in hebben. Voor de rest zeer tevreden

:d Dank je wel (+2)
 
Wat ik hierboven lees over garantie geld zeker ook voor bijv. Asus. Moet je ook voor de gein eens te maken krijgen met de service van Apple. Het probleem is dat de grote bedrijven zo machtig zijn, dat ze zich op het gebied van garantie nergens meer iets van aantrekken. De consumenten kopen toch wel, want voor hun telt alleen de laagste prijs. Dit is zelfs zo erg dat winkels die wel service leveren kapot gaan, en produkten die technisch veel beter zijn van de markt worden gehaald wegens slechte verkoopcijfers.

Daarnaast heb je ook nog te maken met verschillen binnen 1 merk. Oftewel een bepaald type kan prima zijn en een ander model absoluut niet.

Het meest zinnige wat je kunt doen is reviews lezen over je specifieke model en type. En op basis daarvan je keuze maken.
 
@Nordicbart : ik schreef dat ik je een voorbeeld gaf. Een gefundeerde mening geven is natuurlijk flauwekul, want niemand, maar dan ook niemand van ons kan 'aantonen' dat het e.e.a zo is. De enige die dat zou kunnen 'staven' is Acer zelf en die gaan dat heus niet doen. (Ik laat mij nu toch tot discussie verleiden, maar goed het is mooi weer buiten)
Het is o zo simpel : een aantal jaren geleden was er een car-audiomerk : Audiosonic. Die gingen voor een paar tientjes over de toonbank. De 'andere' merken: Philips, JVC, Kenwood, Pioneer, Sony etc. etc. gingen voor minimaal 200 de deur uit. Waarom denk je dat Audiosonic autoradio's met cassettespeler kon bouwen en leveren voor enkele tientjes? Juist ja, de kwaliteit van de componenten was 'wellicht' wat minder. Waarom denk jij dat Acer in verhouding véél meer 'leuke' hardware in zijn machines kan stoppen, configuraties die bij de concurrentie vele tientjes tot honderden euro's meer kosten? Denk je dat Acer een filantropisch ingesteld bedrijf is? Kwaliteit kost geld, simpeler is het eigenlijk niet.

Het zijn juist met name de overwelidigende hoeveelheid voorbeeldjes waarvan 'we' het moeten hebben om o.a. de 'kwaliteit' van een merk te bepalen.

Ik ben overigens wel erg benieuwd hoe jij een gefundeerde mening in gedachten hebt? Ik zou nog even kunnen zoeken naar de mening van een paar winkels. Er zijn namelijk reparatieafdelingen geweest (althans monteurs ervan) die verhoudingsgewijs erg veel Acers ter reparatie aangeboden kregen.
Daarnaast is er op het w w w een groot (ik dacht Amerikaans) onderzoek geweest naar storingsgevoeligheid / defecten aan laptops. Acer stond daar in de top 2.......................
 
Laatst bewerkt:
Zelf heb ik enkele jaren in computerreparatie(2005-2009) winkels/zaken gewerkt en wat mij op valt is dat inderdaad de service van Acer slecht is(comminucatie, probleem wordt niet opgelost, andere dingen worden aangepast en probleem blijf, er gebeurt niets mee.). Niet meer zo slecht als het geweest is.
Maar dat vooral de grotere laptops 15" en 17" meer problemen(mobo dood, beeldscherm vertoont vage dingen, accu snel kapot) hebben dan de bijvoorbeeld 10" netbookjes en 13" laptops. Vaak is het enige probleem bij de netbookjes de warmte en de harde schijf die uitvalt.

Over Acer computers hoor ik haast nooit problemen. Het gaat dus vooral op de laptops.

Zelf werk ik niet meer in de reparatiekant van de laptops/computers maar hoor ik wel steeds vaker van kennissen dat HP/Compaq ook steeds slechtere service heeft.

Zelf zou ik nog steeds geen Acer (maar ook geen HP) aanraden als laptop voor iemand, aangezien ik er zelf geen vertrouwen in heb. Ik zou eerder mensen iets meer geld uit laten geven aan een Asus dan ze hun laptop steeds moeten laten opsturen voor reparatie.

Mijn vriendin heeft nu al 3 jaar een Acer Aspire One 10" en het enige wat die heeft gehad is het warmte probleem doordat de fan snel volraakt met stof. En de harde schijf is vervangen, maar dit had meer te maken met de te lage(voor haar, 160Gb) opslag capaciteit. Ze gebruikt en elke dag erg veel en heeft hem alleen aan het stroom om op te laden. De accu van de netbook gaan nu nog steeds 5 uur mee. Dit was 7 uur 3 jaar geleden.

Zelf bezit ik nu 1,5 jaar een Apple MacBook late 2009 en zou niets anders meer willen(maar dat heeft meer te maken met OS X).
 
@Nordicbart : ik schreef dat ik je een voorbeeld gaf. Een gefundeerde mening geven is natuurlijk flauwekul, want niemand, maar dan ook niemand van ons kan 'aantonen' dat het e.e.a zo is. De enige die dat zou kunnen 'staven' is Acer zelf en die gaan dat heus niet doen. (Ik laat mij nu toch tot discussie verleiden, maar goed het is mooi weer buiten)
Het is o zo simpel : een aantal jaren geleden was er een car-audiomerk : Audiosonic. Die gingen voor een paar tientjes over de toonbank. De 'andere' merken: Philips, JVC, Kenwood, Pioneer, Sony etc. etc. gingen voor minimaal 200 de deur uit. Waarom denk je dat Audiosonic autoradio's met cassettespeler kon bouwen en leveren voor enkele tientjes? Juist ja, de kwaliteit van de componenten was 'wellicht' wat minder. Waarom denk jij dat Acer in verhouding véél meer 'leuke' hardware in zijn machines kan stoppen, configuraties die bij de concurrentie vele tientjes tot honderden euro's meer kosten? Denk je dat Acer een filantropisch ingesteld bedrijf is? Kwaliteit kost geld, simpeler is het eigenlijk niet.

Het zijn juist met name de overwelidigende hoeveelheid voorbeeldjes waarvan 'we' het moeten hebben om o.a. de 'kwaliteit' van een merk te bepalen.

Ik ben overigens wel erg benieuwd hoe jij een gefundeerde mening in gedachten hebt? Ik zou nog even kunnen zoeken naar de mening van een paar winkels. Er zijn namelijk reparatieafdelingen geweest (althans monteurs ervan) die verhoudingsgewijs erg veel Acers ter reparatie aangeboden kregen.
Daarnaast is er op het w w w een groot (ik dacht Amerikaans) onderzoek geweest naar storingsgevoeligheid / defecten aan laptops. Acer stond daar in de top 2.......................

Bedankt voor uw lange reactie maar ik heb gevraagd alleen om meningen omtrent Acer laptops.
 
Het 'verhaal' en de daarna staande reactie van Woutertjuh88 bieden je m.i. voldoende info.
 
Het 'verhaal' en de daarna staande reactie van Woutertjuh88 bieden je m.i. voldoende info.

Begrijp niet waarom je telkens wilt reageren. Zullen we nu gewoon de topic openlaten voor anderen die ook een mening of ervaring (negatief of postitief) hebben met een Acer laptop?
 
1. Ik reageer uit beleefdheid omdat jij steeds iets post op reacties (zo ook op de mijne) en dan vind ik het niet meer dan netjes om terug te reageren;
2. ik vraag mij af of je de 'zoek' functie van de Helpmij al even hebt geprobeerd (zie ook bericht 2 in dit topic -van Frank-);
3. en dientengevolge twijfel ik er een beetje aan of het 'kwartje wel valt' v.w.b. de kwaliteit van de Acers.
 
Hoi,

Het zal naar ieders ervaring zijn of je Acer goed of slecht is maar als ik hem in zeg maar in 3 jaar 6x naar Acer moet sturen (gelukkig een extra Verzekering) vind ik het dus een slecht merk kan toeval zijn maar als je op internet kijkt kom je toch wel reatief vaak Acer tegen met problemen .
Maar misschien is er 1 kopen de manier om er achter te komen ;);)
 
Laatst bewerkt:
Ik denk ook dat je er geluk mee moet hebben maar dat ze tegenwoordig toch redelijk goed zijn.
Ik repareer in mijn vrije tijd laptops en computers en ik krijg meer kapotte hp's en dell's dan acers ter reparatie.
Zelf heb ik ook een acer nu bijna 2 jaar, intensief gebruikt NOOIT kapot geweest.
Mijn moeder heeft ook een acer laptop sinds een half jaar en die is ook prima, sterker nog de behuizing en dergelijke is mooier/steviger als bij de mijne.

Maar kijk, je moet hem ook goed behandelen. Als jij met een laptop met een tradionele harde schijf de trap op en af rent en zo nu en dan eens tegen de muur stoot moet je het niet gek vinden dat de laptop (hdd) kapot gaat of dat de scharnieren slecht werken. En dat is met ieder merk zo natuurlijk.

Kortom, het is een leuke budgetlaptop voor een leuke prijs. Wil je wat meer uitgeven raadt ik Asus of Toshiba aan.
 
Laatst bewerkt:
Topicis uit aug 2011. Er zal zo langzamerhand al wel een laptop zijn.Als dat de bedoeling was.
Gaarne oude topis met rust laten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan