zijn deze drivers echt nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

SPY

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 sep 2004
Berichten
1.089
ik draaide een gratis driver scan programmatje en dat gaf aan dat ik deze drivers miste;

broadcom netxtremem 57xx gigabit controller
creative game port
nvidia nforce serial ata controller
nvidia nforce pci system management

toch werkt mijn pc perfect.
t scan progje was gratis, maar aan het eind wilde het wel geld hebben voor het installen van deze drivers. heb toen dus maar het scan progje gestopt. vraag me nu af of ik dus zelf op zoek moet gaan naar deze drivers of dat het allemaal onzin is, want mijn pc werkt perfect.

mocht je mijn specs nodig hebben om te kunnen antwoorden dan zijn dat deze;
windows 7
dual core 2.4 Ghz
2 MB ddr3

alvast bedankt,
leon
 
Hoi,

Neem aan dat het programmaatje naar eventuele te update van drivers kijkt maar als alles bij apparaat beheer goed staat zie ik niet echt een reden om ze up te daten dus met ander woorden ze zullen er al op staan. wel de niet laatste maar als alles goed werk hoeft het niet.
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor je snelle antwoord.
heb nog even een ander driver vraag, heb een plus minus 3 jaar oude LG wide flatron L226WTQ monitor waarbij ik destijds een cd-tje kreeg met driver ;
forteManager 2.73 windows xp/vista
ik heb even op de LG site gekeken en na lang zoeken daar vond ik deze info dat de nieuwe 3.xx niet compateble was met apperaten die de 2.xx drivers gebruikte, men diende deze te updaten naar
driver 2.80. maar ik zoek daar nu al een flinke tijd naar en toch kan ik m niet vinden. kan m wel als rar van de LG site downloaden maar dan krijg ik vreemd genoeg een rar met niets erin, ( groot 0 kb).
denk dat deze niet meer ondersteund wordt doordat het zo oud is. heb nu dan maar weer die oude cd gebruikt met driver 2.73 die bij de monitor meekwam.
maar, die is dus niet windows 7 compateble, voor zover de label van de cd zegt. althans, het zegt voor xp en vista te zijn.
kan ik m dan toch gebruiken, want ik kan die 2.80 nergens van downloaden.

bedankt voor je hulp!

leon
 
Hoi,

Meestal pakt win 7 ook de vista driver wel, maar voor een scherm zal het geen probleem geven hij werkt zo toch ook of niet?
 
denk dat deze niet meer ondersteund wordt doordat het zo oud is. heb nu dan maar weer die oude cd gebruikt met driver 2.73 die bij de monitor meekwam.

Ik denk dat je het programma Driver Whiz hebt gebruikt. Toen ik Windows 7 op de computer van mijn dochter installeerde en een Apollo 2100 aan de praat probeerde te krijgen heb ik dat programma onbewust gebruikt. Ik zocht een Windows 7 driver voor deze printer en op een site vond ik een mogelijkheid. Achteraf bleek het om het shareware programma Driver Whiz te gaan. Er was geen driver voor de Apollo printer, maar wel werd de mogelijkheid geboden om na betaling 4 updates te installeren. Driver Whiz heb ik verwijderd, maar de updates bleken wel geïnstalleerd te zijn.

Mijn beperkte ervaring is dat dat programma soms de nieuwste originele updates kent, maar het programma is mij het geld niet waard.
 
bedankt voor jullie reactie, ook ik vind zo'n programma het geld niet waard, en alles werkt inderdaad goed.

over het beeldscherm, voor mij werkt t inderdaad goed, en net zo goed als voordat ik die screen driver instalde.
toch kan ik mij herinneren bij een vorig scherm dat ik geen driver had geinstalleert en dat mijn broer er toen hoofdpijn van
kreeg. ook vond hij het scherm er niet goed uitzien terwijl ik niets zag.
maar, mijn broer gebruikt deze pc niet en, alles werkt naar behoren.
bedankt voor de reactie, zal de vraag nu maar sluiten.

leon
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan