Zijn deze viedeo kaarten goed genoeg

Status
Niet open voor verdere reacties.

DonkeyDaan

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2015
Hallo

Ik heb een pc op het oog en die heeft 2 msi n680gtx lightning viedeo kaarten erin
En ik vroeg mijn 2 dingen af

1 kunnen deze viedeo kaarten spellen als gta op hooge Settings spelen?
2 kan ik hiermee hd livestreamen?

Alvast bedankt

de GTX680 zou nu niet de beste zijn, en je kan (waarschijnlijk) niet op alle hoge settings gaan. het gebruikt ook de KEPLER architectuur, die ook al ouder is. HD livestreamen hangt af van het programma dat je gebruikt en je internet snelheid. livestreamen aan 30fps zou normaal wel net moeten lukken.

Dit is wat ik denk, maar ik kan er een beetje naast zitten. Ik werk nu uit reviews en ervaring ;)

-GTA5 moet lukken met zoveel grafische kracht tenzei je op 1440pix speeld of hoger dan is een GTX980+ wel aardig om te hebben

-Live streamen is vooral afhankelijk van internet snelheid en hdd doorvoer snelheid dus heb je een redelijke SSD & 120MBit dan zit je goed!

met een 'superclocked' gtx970 moet het gamen daarover ook lukken als de cpu goed is? de CPU telt ook tot graphicale vermogen. Als die de bottleneck is dan mag je nog 4-way sli gebruiken met 4 titan x's erin. De cpu houd alles op ;)..

@donkeydaan Welke cpu, Disk, Ram, Mobo en scherm heb je? (4K moet je niet gaan spelen...)

Laatst bewerkt door een moderator:
Geef inderdaad maar eens de volledige specs van het systeem en op welke resolutie je GTA5 wil gaan spelen. Dan pas kunnen we wat meer zeggen.

Ik heb deze 2 op het oog maar welke is beter?

- Case: Cooler master CM 690 III
- Processor: Intel core I7 4790k 4,0 GHZ, Standaard koeling
- Moederbord: MSI Z97 Gaming 3
- Ram geheugen: Crucial Ballistix Sport 16GB DDR3-1600
- Videokaart: Nvidia GTX 970 4GB
- geheugen: 1000 GB Sata III Harde schijf
- PSU: 850W Cooler Master V850 Series
Windows 8.1 NL 64Bit

Intel Core i7-3770K.
Asus Sabertooth Z77.
2x 4GB Corsair Vengeance 1600MHz (Cas 7).
2x MSI N680GTX Lightning in SLI.
256GB Samsung 830 series SSD.
2x 1TB Samsung Spinpoint (F1 en F3).
Zalman ZM750-HP.
Coolermaster Cosmos S (custom paint, custom plexiglas zijpaneel).
Legale Windows 7 Pro 64 bit licentie.
Corsair Hydro Series H100.
5x be quiet! Silent Wings 120mm.
4x Enermax T.B. VEGAS DUO 120mm (red, blue, red/blue).
NZXT Sentry Mesh fancontroller.

De tweede is sterker in games wanneer die SLI ondersteunen ;)

Het 2e systeem is kwalitatief beter en ook beter afgestemd en sneller...

Ligt er aan hoe oud dat systeem is maar tussen de € 450 - 500.....

Wat zouden jullie hiervoor betalen en is deze pc ook goed genoeg voor livestreamen en gta?

Game-behuizing:
Sharkoon midi-tower + 2 LED fans blauw

Voeding:
650W voeding (+€ 41,95)

Geheugen:
8GB DDR3 1333 (+€ 59,99)

Processor:
Intel® Core™ i7-4790K 4 x 4.0 GHZ (+€ 369,99)

Stillere processorkoeler:
Watergekoelde processorkoeler CoolerMaster 120V (+€ 59,00)

Harddisk 1:
1000GB harddisk SATA3 7200rpm (+€ 69,95)

Harddisk 2:
Geen extra harddisk

Snelle Solid State Drive (SSD):
Geen SSD

DVD station 1:
DVD brander DualLayer LG/Lite-On (+€ 18,95)

DVD station 2:
Geen DVD station

Gigabyte (gaming) moederbord:
B85M (HD-video, VGA & HDMI, HD-audio, GB-LAN, 6x USB2, 2x USB3, SATA3, max. 32GB DDR3) (+€ 38,95)

Videokaart:
NVIDIA GTX970 4GB DDR5 HallOfFame (3 fans) DVI,HDMI,3xDisplayPort (min. 650W voeding) (+€ 419,00)

Draadloos internet:
Geen draadloos internet

USB 3.0 aansluiting aan voorzijde:
Nee, USB 3.0 aan achterzijde van PC

Besturingssysteem:
Windows 8 (+€ 99,00)

Beveiligingssoftware:
Geen beveiligingssoftware

Brand-software:
Geen brand-software

Office software:
Geen Office

Toetsenbord en muis set:
Geen toetsenbord en muis set

Extra garantie :
2 jaar carry-in garantie

Dat ziet eruit als een (te dure) webshop. Daar staat toch gewoon een prijs onderaan?

Ik vraag me af waarom je zo gefixeerd bent op een Core i7 "K" processor..?
Een Core i5 "K" processor is net zo goed om te gamen en een stuk goedkoper..?

Verder is het moederbord in deze setup niet geschikt om te overclocken, daarvoor heb je een Z87 of Z97 chipset nodig.
Het verschil tussen deze 2 chipsets? Lees dit eens...

kunnen jullie een pc samenstellen op een website voor mij ik ben ook bereid om het zelf in elkaar te zetten
Mijn budget is rond de €1200 het moet goed genoeg zijn om te livestream in hd en ik wil geen amd dingen erin

Daan,

Zoals scrapheap zei een i5 is in principe ook prima, maar heb je het geld ervoor is een i7 niet overbodig. De 4690K is daarin een hele goede om als voorbeeld te noemen. Maar kijk eens aan, ik heb het een en ander voor jou op een rijtje gezet. Ik ben op mijn gevoel afgegaan en het is mij gelukt onder de 1200 euro uit te komen zelfs met fans en een optische drive erbij. Natuurlijk is de behuizing voor iedereen verschillend, maar ik bezit een R4 en die zijn gigantisch groot en super om PC's mee te bouwen.

http://tweakers.net/gallery/576762/wenslijst/

Hij staat onder 'PC Daan'.

Ik denk dat je met deze build prima zit, zeker voor dat geld.

Succes.

Met het moederbord uit jouw lijst is een "K" processor zonde van het geld, er zit nl. een Intel B85 chipset op.
Je hebt de meest luxe Z-chipset nodig om alle overklokmogelijkheden van de K-processors te kunnen benutten. Bij de overige chipsets is het verhogen van de CPU-multiplier slechts beperkt mogelijk. Een ander belangrijk verschil tussen de Z87 en de andere modellen is de mogelijkheid om de 16 PCI-Express 3.0 lanes afkomstig uit de CPU op te delen naar twee maal 8 lanes of 8+4+4. Dit kan gebruikt worden voor SLI of Crossfire.

Bron.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan