Zijn dit belangrijke bestanden?

• Onderwerp starter Onderwerp starter hels
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
volume

Hallo Pasja,

N heb ik geformatteerd. N is dus leeg.
Opnieuw F naar N gekopiëerd.
Resultaat voor 69,1 en na 69,1 MB.
Ook de lege D en E geven na kopie dezelfde MB's.
Dus voor en na geen verschil!
Maar mijn documenten zijn wel aangebracht.??!!
Conclusie 1 het ligt niet aan de externe harddisc?
Conclusie 2 mijn computer is kapot? Wel opnemen, maar niet weergeven
als verbruik!
Conclusie 3 D, E en N zijn dus niet gelijk aan F!
Ik vindt dit erg raadselachtig.
Graag je visie,
Groet,
hels

Kom morgen rond de klok van 16.00 uur op de Helpmij. We gaan, als jij tenminste wil, het heel anders aanpakken, want zo blijven we in cirkels ronddraaien en daar schiet je niets mee op.
Als jij het wilt dan kan ik gedurende korte tijd jouw computer "overnemen" en wel in de zin dan ik op mijn monitor jouw pc kan zien en besturen. Wat ik voorstel is het volgende:
ik kijk in de verkenner naar je F en N schijf en misschien zie ik iets wat jij over het hoofd ziet.
Wat jij er van gaat merken is het volgende: jij zit achter je pc en je gaat jouw muiscursor zien bewegen, dat doe ik dan vanuit mijn computer. Ik open de verkenner en kijk naar de mappen op F en N.
Als jij het niet vertrouwt dan verbreek je de verbinding en als je het wel vertrouwt dan laat jij mij gedurende korte tijd even de schijfstructuur bekijken.
(Bij familieleden die problemen hebben haal ik deze truuk vaker uit, ik hoef dan niet in de auto te stappen en naar ze toe te gaan, da's voor mij wel makkelijk, zeker als ze wat verder weg wonen.)

Indien jij wat in dit plan ziet, download dan van deze site het kleine programmaatje. (Druk op "Download now, it's free") (groen vak met witte letters) Sla het ergens op de C schijf op zodat we het morgen even kunnen installeren. (kost 2 minuten) Lees desgewenst op de site van teamviewer waartoe het programmaatje precies dient / hoe het werkt / wat ik ermee bij jou ga doen.

Dit is uiteraard geen standaard Helpmij procedure, maar gelet op je probleem schat ik in dat ik er binnen 1 minuut achter ben waar "de schoen wringt", alleen dan zal ik even in de verkenner de F en de N moeten zien.

Twijfel je aan het e.e.a stuur dan even een mailtje naar Crash.
Crash is de supermoderator van de Helpmij en vraag aan hem of jij mij kunt "vertrouwen".

Mocht je toevallig vandaag nog dit bericht lezen, dan kunnen we het ook vandaag nog oplossen. Tussen nu en 17.30 uur ben ik online en vanaf 19.00 uur tot 20.00 uur ben ik online.

Laatst bewerkt:
volume

Hallo Pasja,

Bij het scannen met Superantispyware van alle schijven, ging de controle van D E en N
razend snel voorbij.
Bij F bleef de scanner geruime tijd scannen en wel:
F:\systeem volume information\-restore (........).dll en exe.
Dit verklaart dat F meer inf. bevat.
Het blijft toch vreemd of niet? dat mijn documenten zo'n geringe omvang hebben.
D en E maak ik nu schoon.
Is het nu dan toch opgelost?
Groet,
hels

volume

Hallo Pasja,

Natuurlijk kan ik je volledig vertrouwen.
Ik heb Teamviewer gedownload.
Wat gaat er nu gebeuren?
Groet,
hels

bel maar even dit nummer (nummer verwijderd)

Laatst bewerkt:
Twijfel je aan het e.e.a stuur dan even een mailtje naar Crash.
Crash is de supermoderator van de Helpmij en vraag aan hem of jij mij kunt "vertrouwen".

:( en ikke dan?

Of ben je bang dat ik ga zeggen dat je niet te vertrouwen bent :p

Ik ben beide ;)

Ging mij meer op DE supermoderator terwijl er nog vele anderen zijn die dat ook zijn....

Maar ben je trouwens al verder gekomen?

Zijn probleem is opgelost ja. (Ik let nooit zoveel op titels, het was mij alleen opgevallen dat Crash supermoderator in zijn schermpje heeft staan)

Laatst bewerkt:
volume

Hallo Pasja,

Het werkt nu fantastisch!!
Nog 2 vraagjes.
Het systeem van automatische aanpassing in F bij een wijziging inC
doet het niet meer.
Kan dit hersteld worden?
Bij mijn documenten is een map UPDATER5, waarin Print Screen Files,
1,79 KB, confug. xml.
Kan dit evt. verwijderd worden?
Doe Mario de hartelijke groeten!
Groet,
hels

Hallo Pasja,

Het werkt nu fantastisch!!
Nog 2 vraagjes.
Het systeem van automatische aanpassing in F bij een wijziging inC
doet het niet meer.
Kan dit hersteld worden?
Bij mijn documenten is een map UPDATER5, waarin Print Screen Files,
1,79 KB, confug. xml.
Kan dit evt. verwijderd worden?
Doe Mario de hartelijke groeten!
Groet,
hels
Die automatische aanpassing is met het formatteren van de F en de N schijven teniet gedaan. Het waren ook niet de "echte bestanden" die op de F stonden, maar snelkoppelingen,. m.a.w. schijnveiligheid. Bij een crash van C had je een schitterende F schijf met snelkoppelingen waar je vervolgens niets meer aan zou hebben gehad omdát de bronbestanden ( op C ) niet meer bestonden (doordát C zou zijn gecrashed).

Zoals we gisterenavond bespraken, adviseer ik je om periodiek (één keer per week / veertien dagen / maand / ..?) simpelweg de map "mijn documenten" vanuit C met een rechtermuisknop naar F te kopiëren en vervolgens ook de in C staande map (Thuis heette die geloof ik?) met een rechtse muisklik naar F te kopiëren. Dan heb je alle werkstukjes / foto's / etc. etc. die jij ooit gemaakt hebt veilig gesteld.
Vervolgens die map en alle bestanden uit de map thuis vanuit F met een rechtse muisklik slepen naar de externe schijf ( N ) en daar loslaten.
Dat zijn relatief simpele maar wel heel veilige handelingen.

Er schiet mij overigens nog 1 dingetje te binnen waar we het helemaal niet over hebben gehad. Je mailprogramma. Mogelijk heb je in je mailprogramma een omvangrijk adresboek / contactpersonenlijst? Die worden met de tot nu toe door ons besproken kopieer actie van de map "Mijn documenten" en "Thuis" NIET meegekopieerd naar F (en later dus ook niet naar N)
Als je dus ook je mailtjes (verstuurd / verwijderd / postvak in, alsmede de contactpersonen) veilig wil stellen naar F ( en N ) dan komt er nog een handeling bij.

Als je dat wilt, dan moet je even aangeven met welk mailprogramma je werkt:
Outlook Express, Outlook, een ander mailprogramma?

Die map genaamd updater5 zegt mij even niets. Doe er vooralsnog niets mee, ik ga eens even wat rondneuzen.

Laatst bewerkt:
volume

Hallo Pasja,
Accoord over de aut. aanpassing.
Mijn mailprogramma is IncrediMailXe.
Worden verzonden door mail.planet.nl.
Het adresboek is bijna leeg.
Niet interessant, omdat bij het opstellen van een nieuwe e-mail de eerste letter
in AAN, aut. het e-mail adres verschijnt.( bij meerdere keuze).
Links verschijnen meerdere mappen zoals postvak in alsmede bewaren
totaal 13 mappen.
Kom ineens tot de ontdekking dat incredimail door mij op het bureaublad
is gezet, het werkt prima.in N gaat het eveneens.
Wacht nog op updater5.
Je advies om periodiek te kopiëren heb ik nog niet uitgevoerd (niets ingekomen).
Groet,
hels

Het lijkt erop dat die map hier vandaan komt, althans waar in dat topic over "gesproken" wordt.

volume

Hallo Pasja,

Ik heb de updater 5 verwijderd.
Als er weer wat te updaten valt, verschijnt deze map wel weer.
Tot heden heb ik er geen profijt van gehad.
Het is wel heel byzonder dat door team viewer iemand anders
je computer kan besturen.
Het heeft zijn nut enorm bewezen.!!
Nogmaals bedankt voor alle moeite en geduld.
Groet,
hels

volume

Hallo Pasja,
Het leven is goed, maar de computer niet.
Er zijn 2 problemen.
Bij het aanzetten van de externe hard disc komt als tekst op het scherm:
aut. afspelen, na vollopen van het vakje, komt er een nieuwe med.
Op deze schijf of dit medium bevinden zich verschillende soorten inhoud.
Wat wilt u dat Windows doet? o.a. afspelen met Media Player of b.v.
audio afspelen?
Is dit gebruikelijk? Dus gewoon afsluiten? Of is het een raadsel?

Het kopiëren van mijn documenten vanuit C naar F lukt niet.
Ik klik op mijn doc., rechts komt in beeld, alles selecteren, en 1 icoon naar links,
en loslaten in F.
Gaat kopiëren met max. 25 minuten resterend.
Resultaat nihil.
Geen nieuwe map opgenomen, als niet het vervallen van map.
Hoe kan dit allemaal?Graag je verlossende woord!Groet,
hels

Die eerste vraag: ja, da's gebruikelijk, het menu gewoon afsluiten zonder wat te selecteren (niets doen dus).

Vraag twee: denk aan wat ik adviseerde:
in het linkervenster de C schijf en dan klikken. Rechts verschijnen de mappen. De map mijn documenten klik je 1x met rechts en sleept 'm naar F waar je 'm loslaat.

De map Thuis open je links in het scherm door op te dubbelklikken. De daarin staande bestanden verschijnen rechts. Selecteer alles, pak het 1e bestand met de rechtermuisknop ingedrukt en houdt die ingedrukt en sleep het geheel naar F waar je 'm loslaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan