Zijn er hier mensen die een wordpress website hebben met de Yoast SEO plugin

Status
Niet open voor verdere reacties.

optimalisatie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jan 2016
Berichten
2
Ik hoor zowel positieve als negatieve verhalen over het optimaliseren van een Wordpress website.
Zelf gebruik ik HTML5 en CSS3 met PHP.
Zal Google op den duur de eenheidsworsten fabriek websites niet gaan negeren en weer gaan kiezen voor unieke op maatgemaakte single piece layouts?
 
Ik snap je even niet?
 
Ja, ik heb meerdere websites (gemaakt, ook voor anderen) met de Yoast SEO. Het is de meeste gebruikte SEO plugin en het is makkelijk in te stellen.

Wat bedoel je met "de eenheidsworsten fabriek websites" ? Ik heb wel een idee, maar vind dat zelf nogal denigrerend als ik heel eerlijk ben.
En nee, waarom zou Google websites die gemaakt zijn met thema's (kant-en-klare) gaan negeren en op maat gemaakte websites wel laten zien?

En waarom denk je dat eigenlijk?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb meerdere WordPress-websites draaien met de Yoast SEO plugin. Dit is geen "eenheidsworst" omdat iedere website (ongeacht de layout) anders is.

Ik begrijp je vraag dan ook niet helemaal..
 
Ik snap je vraag ook niet helemaal, maar ik denk dat je de aandacht te veel richt op de technische kant van een website. Het juiste gebruik van HTML en CSS speelt bij SEO wel een rol, maar volgens mij gaat het met name om de inhoud (aantal woorden, leesbaarheid en trefwoorden om maar wat te noemen).

Stel dat je twee Wordpress websites hebt die exact dezelfde lay-out gebruiken, maar op één website staat nauwelijks tekst, geen foto's e.d. en de andere staat vol met interessante inhoud, links en afbeeldingen, dan durf ik te wedden dat de tweede website een stuk hoger in de zoekmachineresultaten terecht komt.

Ik gebruik zelf de SEO plug-in van Yoast ook en het voegt zeker wat toe aan een Wordpress-website, maar ik lees ook regelmatig dat Wordpress van zichzelf al een heel SEO-vriendelijk CMS is.
 
Ik hoor zowel positieve als negatieve verhalen over het optimaliseren van een Wordpress website.
Zelf gebruik ik HTML5 en CSS3 met PHP.
Zal Google op den duur de eenheidsworsten fabriek websites niet gaan negeren en weer gaan kiezen voor unieke op maat gemaakte single piece layouts?

Ik begrijp je vraag ook niet helemaal, maar Google hecht nu al meer waarde aan unieke content. Veel en goed opgezette content, een net site-structuur en een bepaalde regelmaat aan updates. Daar moet jij je op richten.
 
maar Google hecht nu al meer waarde aan unieke content
Helemaal mee eens. Met "uniek" wordt bedoeld: content die op internet een toegevoegde waarde heeft.
Ik heb het gevoel dat dit weer en lang seo topic gaat worden :p
btw: zelf gebruik ik geen Yoast. Ik doe alles met een eigen recept.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan