zijn er ook Windows 7 versie voor 32 bit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter jjge
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jjge

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
Ik heb een Windows7 schijfje eens geprobeerd op een van de oudere XP-machines, maar die start niet op. Dat was ook niet te verwachten, want het is een 64 bit versie.

Zijn er überhaupt 32bit versies van Windows 7?

Huh?

Je schijf heeft niets met 64 of 32 bit te maken, juist je installatie.
er zijn 32 bit versies van windows 7.

Op de DVD staat "Windows 7 Professional SP1 64 bit". Mijn oude machine is geen 64 bitter. En ik verwacht niet echt dat hij goed gaat draaien onder W7, maar ik wou uitproberen hoe slecht, dan wel helemaal niet. Maar ik krijg meteen een weigering om te laden, uiteraard zonder vermelding van de reden...

Windows 7 bestaat zowel in 32 als 64 bit.
Als je geen 64 bit machine hebt kun je geen 64 bit versie runnen.

Daarnaast moet een systeem nog aan een paar andere basiseisen voldoen, anders weigert Win7 ook te installeren:

• 1 gigahertz (GHz) of sneller 32-bit (x86) of 64-bit (x64) processor

• 1 gigabyte (GB) RAM (32-bits) of 2 GB RAM (64-bits)

• 16 GB beschikbare schijfruimte (32-bits) of 20 GB (64-bits)

• Grafisch DirectX 9-apparaat met het stuurprogramma WDDM 1.0 of hoger

Hoe weet je of je geen 64 bits systeem hebt? Er zijn maar bijzonder weinig PC's niet geen 64 bit aankunnen, ook al heb je er nu 32-bit WinXP op staan. Download hier een tooltje om te kijken of je PC 64 bit Windows aan kan: http://www.igorware.com/64bit-checker

Overigens zal een CDROM met een 64 bits Windows 7 wel degelijk willen opstarten, pas als je zou proberen om de installatie echt te starten zou dat niet lukken, maar dan ben je al een flink stukje verder dan het opstarten. Kun je wat duidelijker aangeven wat je hebt geprobeerd en waar het precies fout gaat?

Ik ben de komende week niet in de buurt van de betreffende machine, maar inderdaad: hij startte wel op van DVD. En laadde een aantal files (althans, dat stond onderin een balk te lezen). En toen stond er ineens een bericht, dat een of ander programma niet verder wou. Met --zoals bij MS gebruikelijk-- een niet al te duidelijke omschrijving, die ik uit mijn geheugen niet kan reproduceren. Als je het echt wilt weten, moet ik het volgende week nog eens proberen.
Gezien de ouderdom van deze PC (het is een krijgertje van een bedrijf dat een jaar of 5 geleden zijn PCs afdankte wegens te oud) lijkt het me heel aannemelijk dat hij geen 64 bit is. Maar bedankt voor de link; ik ga er volgende week beslist nog eens naar kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan