Zijn honderden uitgaande verbindingen normaal?

Status
Niet open voor verdere reacties.

an tonius

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2007
Nadat ik Comodo Firewall op mijn laptop vanuit de Blokkeer Alles modus naar de Veilige modus had gezet wilde ik uit nieuwsgierigheid even zien of er al weer verbindingen waren (in- en uitgaande verbindingen zijn op het Status tabblad te zien).
Tot mijn stomme verbazing zag ik dat er (volgens Comodo Firewall) tegen de 200 uitgaande (TCP-)verbindingen waren en dat werden er in korte tijd steeds meer, 250, 300...Ik heb toen de firewall maar op Alles Blokkeren gezet, waarna de uitgaande verbindingen langzaam weer naar 0 gingen.
Zoveel uitgaande verbindingen die ook nog in aantal toenemen lijkt mij niet normaal. Kan iemand mij vertellen wat hier aan de hand is?

Alvast bedankt.

Uitgaande verbindingen

Als je klikt op het aantal verbindingen, dan kom je in een scherm met daarin uitgebreid om welke verbindingen het gaat, welke poorten er gebruikt worden en waarvoor ze gebruikt worden, inclusief het geheugengebruik.

Succes.

uitgaande verbindingen

Ik heb geen HP-netwerkprinter. Wel een HP-standalone printer. Wat heeft een printer te doen met uitgaande verbindingen?

Comodo firewall toont een lijst met daarin de bijzonderheden van al die verbindingen. Het merendeel is gestart door svchost.exe en zijn TCP out verbindingen.

Deze informatie beantwoordt echter niet mijn vraag: is het normaal dat er honderden uitgaande verbindingen zijn zodra je op internet gaat. En: waar zijn al die verbindingen voor nodig?

Laatst bewerkt:
Zijn honderden uitgaande verbindingen normaal

Ik heb geconstateerd dat het grote aantal uitgaande verbindingen (meer dan 300) na het opstarten na enkele minuten weer afneemt naar 20 tot 30 verbindingen.

Dan beschouwen we dit maar als normaal. Het waarom is mij niet duidelijk gemaakt op deze site.

De discussie beschouw ik bij deze als gesloten.

Bedankt voor jullie bijdragen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan