Zijn mijn gegevens kwijt? winload.exe error !

Status
Niet open voor verdere reacties.

birkboy

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2008
Hallo iedereen,

ik weet niet of ik deze vraag op de juiste heb gezet maar ik zit met het volgende:
ik heb hier een laptop die zonder reden ineens niet meer kan opstarten, zodra ik de aan knop indruk komt er na de bios zooi het volgende scherm:

http://www.technoish.com/wp-content/uploads/2008/08/winload_exe_vista_missing_or_corrupt.jpg

nu heb ik over deze fout al heel veel op internet gevonden maar mij is het nog niet gelukt de fout op te lossen. ik heb alle mogelijke opstart herstel en memory tools geprobeerd en ook in opdrachtprompt krijg ik maar geen problemen opgelost.

nu is het makkelijk om gewoon de laptop leeg te gooien maar ik zet dus met het probleem dat ik de data die er op staat nog graag terug zou willen. ook heb ik dus al de HDD in een andere pc gehad maar tot mijn grote verbazing zit er in de map windows niet veel meer als een aantal bestanden die beginnen met de letter w ( werkt alleen alles tot het bestand winload??) en alle standaard mappen, maar naar mijn weten missen er dus een heleboel bestanden daar. en ook alle andere mappen en dan vooral met de data van mij erin zijn grootendeels leeg en ik kan dus nergen mijn data vinden :O

is er een oplossing om alsnog de data terug te krijgen, of moeten jullie nog meer over de foutmeldingen weten? het gaat iig om het bestand winload.exe dat niet meer werkt en ik hoef alleen maar mijn data terug ookal zal dat niet echt meevallen :(

alvast erg bedankt,
Birkboy

Nou, het lijkt me duidelijk dat je de Windows-installatieschijf in je laptop moet stoppen... Als je die niet meer hebt, wordt het wat moeilijker. Dan zou je de harde schijf in een andere pc kunne stoppen, maar met een laptop valt dat niet mee... :confused:

Laatst bewerkt door een moderator:
uhm het kan zijn dat ik het misschien niet duidlijk heb gezegd maar ik heb dus beide al gedaan en ook beide zonder succes, die opstartherstel en andere opties op de cd geven geen goed resultaat en het in een andere pc stoppen van de HDD lukt wel maar dan zie ik dus niet veel meer als een hoop lege mappen

maar toch bedankt, mss iemand andere idee?

Winload is één van de belangrijkste bestanden, kun je die harde schijf niet in een andere pc doen en Winload kopiëren?

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb nergens een andere pc met vista en ik denk niet dat het slim is die van een ander OS te pakken, of kan dat geen kwaad?

ik heb nergens een andere pc met vista en ik denk niet dat het slim is die van een ander OS te pakken, of kan dat geen kwaad?

Nee ik denk niet dat dat slim is, maar je kunt altijd dat bestand nog terugzetten en anders werkt het toch helemaal niet? Het slimste is denk ik wachten op andere reacties van mensen die het wel weten.

nou ik heb de laptop toch maar geformatteerd, was geen redden meer aan :O maarja toch bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan