Zingend geluid in PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

noliko

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2012
Ik heb al een hele tijd een op en neer gaand zingend geluid in mijn PC . Eerst hebben wij de ventilator schoon geblazen omdat wij dachten dat de oorzaak van dat geluid van daar kwam maar dat was het niet . Daar na heb ik mijn interne harde schijf vervangen en een SSD schijfje met een nieuwe WD harde schijf van 1TB geplaatst maar dat zingend geluid blijft . Iemand een oplossing voor dit probleem ?

Hoi noliko

:confused: Nog nooit zoiets gehoord, nu vraag ik me af of geluid komt door een hardware ergens beschadiging of is wie weet misschien een of ander malware
en zoiets dergelijks in je systeem zich genesteld
maar het kan ook iets van geïnstalleerde software dat in je systeem ergens zich afspeelt enz..etc..
Mocht toevallig een geluid ergens van systeem blijken ( of van een of ander geinstaleerde programma ofzo dus ! ) dan die kan je ook handmatig uitschakelen ( bij windows geluiden uit-vinken en zo dus uitschakelen ! ) volg maar plaatje onder ..

56389eabb7f0f-GELUID.gif

Laatst bewerkt:
Zo als eerder gemeld , alles is vervangen . Op het SSD schijfje staat alleen mijn besturingssysteem en op de andere nieuwe schijf staat niets . Er is alleen Adobe Photoshop geïnstalleerd en Norton Security .

Hallo

Misschien een of andere smoorspoel of transformator van een geschakelde voeding die je kunt horen .... afhangkelijk van hoe zwaar deze wordt belast ???

Deze zitten in de hoofdvoeding , motherboard van p.c. , en videokaart ...

Dit noemt men met een woord van 10 punten "coil whine".

Met geopend toestel bepalen waar het geluid vandaan komt ...

Soms kun je de wikkelingen stabiliseren met transformatorlak ... met de nadruk op (soms).

Peter

Bedankt voor jullie reacties . Ik zal dan maar eens een computertechneut opzoeken want van die dingen ben ik niet goed op de hoogte .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan