Zip bestanden branden en installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneke

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2009
Hoi allemaal,

Ik heb dringend hulp nodig op de navolgende vraag!!!

Ik heb een zestal zip-bestanden gedownload en gaplaatst in dezelfde map, deze wil ik branden op cd om ze vervolgens te installeren op de laptop.

het zijn diverse besturingsbestanden aangezien ik per abuis alles geformateerd had en ik géén software ontvangen had bij aankoop van mijn nieuwe laptop.

Het betreft de Acer emachines e510 ( 2 maanden oud ).

Graag stap voor stap uitleg aangezien ik een leek ben op PC gebied.

Gr.reneke.

Welk brandprogramma gebruik je? In de meeste gevallen is het zo dat je moet kiezen voor data-cd. Je selecteert dan het mapje met zip-files en kiest voor Toevoegen o.i.d. en daarna kun je het branden. Eigenlijk niet zo moeilijk.

Mijn brandprogramma is; Infrarecorder+cdburnurxp!

Het zijn trouwen drivers voor mijn laptop die ik moet installeren om alles weer draaiende te krijgen!

Als ik de cd-rom via boot opstart hoe gaat het dan verder?

gr.reneke.

Nee, dat gaat niet! Is er al een besturingssysteem geinstalleerd? Dat moet eerst, daarna pas de drivers. Dit gaat bij zipbestanden niet automatisch, zeker niet als ze nog in een mapje staan op de cd.

Ik heb xp proff. al erop staan+ alle hardware zit erin,alléén heb ik met formateren alle alementen voor de aansturing verwijderd,hoe moet ik nu verder?

Bij emachines kan ik een recovery cd kopen voor € 100,- en dat vindt ik persoonlijk associaal aangezien het eigenlijk bij de aankoop erbij had moeten zitten!!!

Zodoende heb ik op legale wijze de juiste bestanden( drivers ) gedownload en die wil ik nu opnieuw installeren!

Hoe nu verder,graag stap voor stap uitleg,er mag niets misgaan.

Gr.reneke,

- brand alle bestanden op cd
- start windows iop de emachine op
- stop de cd in de emachine
- installeer alle drivers, te beginnen met de chipset drivers

Moet ik ieder zip bestand apart uitpakken? en dan branden?

Hoe gaat dit precies?

OK.chipset als eerst,en is er óók een volgorde voor de andere files?

gr.reneke.

Ik zou de zipfiles eerst uitpakken in aparte mapjes en die dan op cd branden.

Inderdaad EERST de chipset drivers installeren en dan een keer opnieuw opstarten, dat MOET
Volgorde van de andere drivers maakt daarna niet meer uit
Ipv een cd kun je ze natuurlijk ook op USB stick zetten, scheelt weer een cd

Moet ik de setup.exe uitpakken óf de gehele zip?

Gr.reneke

Een setup-exe hoef je uiteraard niet uit te pakken, die kun je zo gebruiken

Weet je toevallig wat ik allemaal moet installeren?Of wat het balangrijkste is?

Gr.reneke

OK,ik ga nu aan de slag!

Bedankt voor jullie hulp.

Gr.reneke:thumb:

Vertel even hoe het afgelopen is en heb je nog vragen, stel ze gerust!

Hoi allemaal,

Ik heb alles perfect kunnen installeren,echter krijf ik géén draadloze verbinding ondanks dat ik een overzicht krijg van alle draadloze internetverbindingen in de buurt.

k kan zien dat mijn netwerknaam erbij staat,ik klik erop en moet de sleutel invoeren daarna begint ie te proberen verbinding te maken,echter lekt het niet.

Volgens het overzicht heb ik een ;Broadcom Corporation NetLink BCM5902M Fast Ethernet PCI Express ( rev02)
en;
Broadcom Corporation BCM4312 802.11b/g ( 01 ) erin zitten!
Is dit een geheel óf moet ik die 2 apart downloaden en installeren om verbinding te krijgen?

Dit begrijp ik niet?

Gr.reneke.

Hoi allemaal,

Ik heb alles perfect kunnen installeren,echter krijf ik géén draadloze verbinding ondanks dat ik een overzicht krijg van alle draadloze internetverbindingen in de buurt.

k kan zien dat mijn netwerknaam erbij staat,ik klik erop en moet de sleutel invoeren daarna begint ie te proberen verbinding te maken,echter lekt het niet.

Volgens het overzicht heb ik een ;Broadcom Corporation NetLink BCM5902M Fast Ethernet PCI Express ( rev02)
en;
Broadcom Corporation BCM4312 802.11b/g ( 01 ) erin zitten!
Is dit een geheel óf moet ik die 2 apart downloaden en installeren om verbinding te krijgen?

Dit begrijp ik niet?

Gr.reneke.

De Broadcom Corporation NetLink BCM5902M Fast Ethernet PCI Express ( rev02) is de aansluiting voor je internet met draad, de Broadcom Corporation BCM4312 802.11b/g ( 01 ) is je draadloze adapter.

Het feit dat je emachine de beschikbare netwerken en ook je eigen netwerk ziet, betekent dat de drivers goed geinstalleerd zijn.
Nu nog verbinding maken....

Hoever zit je bij de router vandaan?
Probeer eerst eens met een draad de emachine met de router te verbinden om te controleren of je dan wel internet hebt

Hoi,

Ik krijg met de draad géén verbinding ondanks de configuratie en modem+ router opmieuw opstarten!

ter info; boven heb ik nog een desktop pc en die staat aan en functioneert goed.

Misschien toch géén BroadCom NetLink geinstalleerd maar per abuis een andere,dus géén Netlink!

Of het is iets anders,maar wat zou het zijn?De resr klopt,dat weet ik zeker!

Gr.Reneke.:(

Zie je in apparaatbeheer nog ergens gele vraagtekens/uitroeptekens of rode kruisjes?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan