ZIP drive aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

noudus

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2003
Hallo,

Ik wil graag mijn ZIP drive aansluiten. Volgens mij heb ik ooit gezien dat deze aan dezelfde kabel zat als de A drive. Nu heeft de kabel van de A drive een smallere aansluitstekker, dan de ZIP drive.

Ik wil graag dat mijn ZIP drive de B schijf wordt. Aan welke kabel moet ik hem doen en moet hij een master slave instelling hebben of niet (er zat nl. geen jumper op).

A en B zijn gereserveerd voor floppie-disks. Dat gaat niet lukken. Je moet de ZIP aansluiten op de IDE-controller.

Groetjes,
Bennie

Ik heb hem al eens aangesloten gehad op eenzelfde kabel als de harde schijf, alleen krijg ik het dan niet voor elkaar om de Zip drive als B: te krijgen. Het wordt dan g of iets dergelijks. Vervolgens kan ik het naar vanalles wijzigen (ik kan het naam C, D, E,.. geven), maar niet naar B. Het was wel zo (voordat ik er aan ging zitten....)

Ok. Bedankt voor de tip. Ik zal hem via een andere kabel aansluiten. Alleen moet ik het dan nog voor elkaar krijgen dat hij herkend wordt als ZIP ipv als verwisselbare schijf, maar dat zal wel een kwestie zijn van een driver, of niet?

Groetjes,

Noudus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan