zipdrive

Status
Niet open voor verdere reacties.

007jamesbond

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
ik had in mijn oude computer een interne zipdrive en die wil ik op mijn nieuwe computer als externe drive gebruiken. ik dacht aan een kastje waar ik de zipdrive in kan bouwen net zoals hardeschijf. zijn er dergelijke kastje te koop en waar vind ik die?

Of hier een behuizing voor bestaat waar de Zipdrive in past weet in niet, nooit gezien.
Maar dit is een andere optie:

Een USB to IDE adapter. Heb ik zelf ook en reuze handig.
Ik kan zo snel niet de juiste foto en filmpje vinden, maar ze zijn er ook voor IDE

sata-ide-combo-adapter-for-harddrives-sata-drives-ide-drives.jpg

[youtube]mHMjk6kt1oA& [/youtube]​

Laatst bewerkt:
bedant voor de mogelijke oplossing en het lijkt me een perfecte oplossing aleen ik heb nog een paar vragen:

ik zie op de afbeelding 5 snoeren: horen die bij elkaar?
op het filmpje zie ik een snoer met een connector en op mijn zipdrive zitten twee aansluitpunten: een voor de stroom en een voor de dataverbinding, hoe zit dat?
kan ik op deze connector ook een floppydrive aansluiten?

ik heb zelf even googelt en vond deze:
http://www.allekabels.nl/ATA-/-SATA-Kabels/1763/108516/USB-2.0---IDE-SATA-Adapter.htmlis dit ongeveer dezelfde connector?

Laatst bewerkt:
Deze heb ik ook
USB-IDESATA-B.jpg

Hiermee kan ik via USB een IDE schijf of een SATA schijf, maar ook een floppydrive aansluiten.
De kabels van links nar rechts.

1 Euro kabel voor de voedingsspanning vanm de adapter.
2 Een verloopje om de SATA schijf van spanning te voorzien. Dit verloopje moet dan op de voedings adapter.
3 De voedingsadapter.
4 Een SATA kabeltje
5 Het verloopblok met een USB stekker. Op dit verloopblok zit dus de IDE aansluiting en Sata aansluiting en een aansluiting voor een floppydive.

Hallo

Volgens mij bezitten deze interfaces enkel over een ide 2.5 , ide3.5 en een sata aansluiting , en niet over een floppydrive connector.

P.s.:

Een interne zipdrive bezit een ide connector en is dus uiteraard wel bruikbaar met deze interface.

Peter

Laatst bewerkt:
Hallo

Spotgoedkoop te vinden op ebay .

Hier , wel zonder sata kabel en voeding:

http://cgi.benl.ebay.be/USB-2-0-to-...421?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item563348f77d

Hier compleet :

http://cgi.benl.ebay.be/NEW-USB-2-0...353?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item41533126c1

Reeds ettelijke malen gekocht op ebay , nog nooit geen problemen mee gehad.

Uiteraard kun je zelf nog eens rondkijken of je nog beter koop kunt vinden .

uiteraard kun je deze ook kopen in een lokale p.c. winkel , waar het vermoedelijk duurder zal zijn.

Peter

Ik had hem ook ooit een keer via eBay gekocht voor 2,50 euro + de verzendkosten van 6,75 euro.

Even zoeken dus en een beetje geluk hebben.
Ik zou zo even niet weten in welke winkel deze te koop zijn, maar volgens mij is deze in elke computerzaak te bestellen. Maar dan betaal je wel de hoofdprijs.

ik had ook de kabel bijna gekocht bij ebay, maar ik ondekte dat tijdens het invullen van het koopgormulier een vekeerd land stond nl Belgie en dat kon ik niet veranderen in Nederland en dus heb ik het formulier maar afgebroken en ik heb hem bij conrad gekocht.
nou zo goedkoop als jij kom ik niet klaar, maar ik heb een soortgelijke kalen gekocht bij conrad.n en daar is ie 26,95: bij allekabels.nl koste ie 54 euro.

ik heb een soortgelijke connector aangekregen, maar nu blijkt er drivers xp en vista op cd te staan en ik heb windows7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan